Connexion rapide:  

Forum: Dutch Forum

Sujet Verschillende controllers tegelijk gebruiken.

Ce topic est ancien et peut contenir des informations obselètes ou incorrectes.

stevoqxPRO InfinityMember since 2011
Ik ben in bezit van 2 controllers van Denon. Ik zou graag met 4 verschillende spelers tegelijk kunnen werken. DN-HC 4500 met externe mixer waarvan de uitgang binnenkomt op de DJ-MC3000. Je zal zeggen, je kunt 4 ingangen besturen vanaf de MC3000 en dat is juist maar dan zit je met het overschakelen en geloof me een foutje is dan snel gebeurd... Heeft er iemand een idee of het kan en vervolgens, hoe moet je dat dan configureren? Bedankt voor nuttige tips.
 

Posté Tue 08 Apr 14 @ 12:42 pm
Het kan, zelfs met meer dan 2 controllers. Ik heb het alleen nooit geprobeerd. Nu komt je vraag voor in de FAQ's in de Wiki, maar daar is de uitleg van verdwenen. Ik heb gevraagd om dit te repareren, zodat ik je naar de juiste uitleg kan verwijzen.

Het audio-deel kun je opzetten met Advanced in Audio Setup. Je kunt elk deel van de controller toewijzen aan een deck. De MIDI-toewijzing van de decks (per controller) kan ik even niet terug vinden. Die heb je weer nodig om de juiste decks te kunnen bedienen. Ik hoop dat dat binnenkort weer beschikbaar is.
 

Posté Wed 09 Apr 14 @ 3:52 am
't Is blijkbaar makkelijker dan ik dacht:

jpboggis wrote :
In VirtualDJ Pro v7, two dual-deck controllers will automatically be assigned to control decks 1&2 and 3&4.

You can also re-assign them yourself via CONFIG -> Mappers, click on button to the right of the drop-down list and choose the option to re-assign the controllers.


Oh, ja: wel eerst een 4-deck skin kiezen voordat je de configuratie in orde maakt. Anders loop je de kans dat de 2e controller niet wordt meegenomen.
 

Posté Thu 10 Apr 14 @ 9:39 am
Hey

Voor mij werkt deze oplossing perfect
Ga je namelijk van bv controller 1 naar controller 2 en dan pas naar out
verlies je altijd controller functies

Ik Draai met een dubbel systeem dus 2 controllers
Deze heb ik gekoppeld via een mengpaneel
Hier op draaien nog een paar toestellen onder meer een CD speler

Musiclover
 

Posté Mon 14 Apr 14 @ 1:14 am
De MC3000 is o.a. een hardware-mixer en heeft een aparte volumeregelaar voor de Line-In. Deze wordt niet bediend door de faders van de controller, dus de controllerfuncties worden niet beïnvloed als de 4500 met de uitgang op de line-in van de MC3000 wordt aangesloten. In dit geval kan het dus geen kwaad.
 

Posté Wed 16 Apr 14 @ 3:47 am
stevoqxPRO InfinityMember since 2011
Dan ga ik dat eens uitproberen. Ik kom erlater op terug. THX!
 

Posté Mon 21 Apr 14 @ 5:47 am
stevoqxPRO InfinityMember since 2011
Hier ben ik weer. Ik heb weer de tijd genomen om nogmaals te proberen wat me allemaal werd voorgesteld. Ondertussen werk ik dus zoals elke pro met VDJ8 ;-)
Ik kan met 2 controllers de verschillende virtuele spelers bedienen maar ik moet nog altijd op de MC3000 de deck veranderen om het volume te kunnen regelen. Het lukt me dus niet om speler 1 en 2 toe te wijzen naar respectievelijka en b op MC 3000 en vervolgens speler 3 en 4 toe te wijzen aan de geluidskaart 1(3) en 2 (4) op de DNHC4500. Als dat zou kunnen daén mix ik de DNHC op mijn kleine analoge mixer om die dan analoog op een lijn ingang van de MC3000 aan te sluiten. Is dit duidelijk?
 

Posté Fri 30 Jan 15 @ 4:51 pm
AdionPRO InfinityCTOMember since 2006
In de lijst kan je waar nu --new-- staat klikken om extra kanalen toe te voegen.
Hier kan je dus deck 3 en deck 4 toevoegen en dan bij SoundCard de MC3000 kiezen en bij Channel 1&2 voor deck 3 en 3&4 voor deck 4.
 

Posté Sat 31 Jan 15 @ 4:06 am
stevoqxPRO InfinityMember since 2011
Is dat hoe het moet staan?.
Source SoundCard Channel
deck1 DN HC4500 Chan 1&2
deck2 DN HC4500 Chan 3&4
deck3 DN MC3000 Chan 1&2
deck4 DN MC3000 Chan 3&4

Naar mijn gevoel zou ik bij deck 3 chan 5&6 en bij deck 4 chan 7&8 moeten zetten. Daar heb ik het dus moeilijk mee.
 

Posté Sat 31 Jan 15 @ 8:50 am
Voor je gevoel zou je naar het totaal aantal beschikbare "channels" moeten kijken en dat is niet de juiste manier. De instellingen zoals je ze zelf hebt weergegeven zijn de goede: hierbij kijk je naar de toewijzingen per geluidskaart. Elke controller heeft maar 2 stereo uitgangen, dus het is niet eens mogelijk om 5&6 of 7&8 toe te wijzen.
 

Posté Sat 31 Jan 15 @ 5:48 pm
stevoqxPRO InfinityMember since 2011
Ik heb gedaan zoals verteld enkel de volgorde heb ik veranderd dus eerst mc3000 en dan hc4500. Als je nu beide toestellen bekijkt heb ik telkens de linker speler die het doet dus zowel van de 3000 als van de 4500. Visueel zie ik op het rechterkanaal van de 3000 de vu meter bewegen maar geen klank. Van de 4500 beweegt de teller maar er komt geen aydio op de analoge mixer. Wat is hier dan fout? zie screen shots.
 

Posté Sat 14 Feb 15 @ 6:13 am
Kun je van het laatste plaatje, rechter deel, een aparte screenshot maken? Die is te klein om leesbaar te krijgen. CTRL + Alt + PrtScn maakt een screenshot van alleen het actieve venster. Eerst op je audio setup-veld klikken en dan de toescombinatie.
 

Posté Sat 14 Feb 15 @ 2:11 pm
stevoqxPRO InfinityMember since 2011
Hier de foto...
 

Posté Thu 19 Feb 15 @ 3:33 pm
Ah! Het gaat mis in de basis: De MC3000 kan niet als een externe mixer worden geconfigureerd. Zie voor de juiste setup http://www.virtualdj.com/wiki/MC3000.html
Voor de 4500 wordt wel alleen een External Mixer-setup gegeven (http://www.virtualdj.com/wiki/DN-HC4500.html) maar dat is met een ASIO-setup en die heb je niet gekozen. Probeer de 4500 eens net zo in te stellen als de 3000.
Werkt de zaak niet goed als je de ASIO-drivers gebruikt?
 

Posté Fri 20 Feb 15 @ 5:46 am
stevoqxPRO InfinityMember since 2011
Ik heb steeds de MC3000 zo geconfigureerd zoals het vermeld staat. Nu werkt hij dus ook zo. Als ik op de link voor de HC4500 klik kom ik ...op een lege pagina terecht....
Ik heb uiteraard de ASIO drivers van Denon op mijn laptop staan. Ik ga nog eens iets proberen.
 

Posté Fri 20 Feb 15 @ 9:55 am
Ik wacht het even af. Ik kan het zelf niet proberen omdat ik niet 2 controllers met audio heb. Ik probeer tussendoor wel te zoeken naar oplossingen van anderen.
 

Posté Sun 22 Feb 15 @ 9:02 am
SkammHome userMember since 2018
Ik ben net begonnen met mixen, ik gebruik nu een ddj-rb, maar ik zou graag ook nog een ddj-sb bij gebruiken zodat ik 4 decks heb. Is dit mogelijk in virtualdj 8? Zo ja, hoe doe ik dit?

Groetjes.
 

Posté Fri 09 Feb 18 @ 11:52 am
AdionPRO InfinityCTOMember since 2006
Sluit beiden aan op je computer en start virtualdj. Klaar :)
Kiezen welke decks je per controller wilt besturen doe je in de controller sectie in het configuratiescherm.
Kiezen welke audio outputs je wil gebruiken doe je in de audio sectie.
 

Posté Fri 09 Feb 18 @ 12:48 pm


(Les anciens sujets et forums sont automatiquement fermés)