Connexion rapide:  

Forum: Dutch Forum

Sujet opnemen met virtual dj 8

Ce topic est ancien et peut contenir des informations obselètes ou incorrectes.

hallo allemaal
sinds een paar dagen heb ik virtual dj 8 op mijn pc staan maar ik wil daar mee mijn muziek en microfoon opnemen mijn muziek doet het perfect maar alleen de mic. die hoor ik niet op de opname kan iemand mij alsjebliefd vertellen wat ik daar aan kan doen
ik wens iedereen een fijne dag
 

Posté Fri 19 Jun 15 @ 4:03 pm
Koos,

kijk de instellingen van de geluidskaart eens na (input). De juiste setup staat beschreven in de >>handleiding<<, vanaf pagina 78.
 

Posté Mon 22 Jun 15 @ 9:40 am
hallo martin
allereerst bedankt voor je reactie ik heb net even gekeken maar ik kom er toch niet uit
ik heb een printscreen gemaakt en heb het op mijn website geplaats hoe het bij mij staat
misschien dat jij ziet wat er verkeerd aan is
http://country-koos.jouwweb.nl/virtualdj8
 

Posté Mon 22 Jun 15 @ 2:37 pm
Koos,

in die afbeelding heb je, aan de rechterzijde, een kolom "Invoer" (de input uit mijn eerdere post). Daar dien je de microfoon (de bovenste van de 3 knoppen) aan te klikken. Er wordt dan direct een regel toegevoegd in het onderste veld waarin de microfoon aan ingangskanaal 1&2 wordt toegevoegd.
 

Posté Tue 23 Jun 15 @ 7:46 am
 

Posté Tue 23 Jun 15 @ 5:25 pm
Om geen verwarring te krijgen: de microfoon is toch wel aangesloten op de interne geluidskaart en niet op een mengtafel o.i.d?

Even belangrijk voor de volgende stap: Hoor je de microfoon over VDJ als je erin praat of zingt? Als dat niet zo is, moet je in de Windows Mixer (via het luidsprekersymbooltje in de system tray (rechts onderin je bureaublad) controleren of de schuif van je microfooningang open staat.
Is dat wel zo, dan kun je proberen de opnamen van je Master Out af te dwingen. Voeg de rood omlijnde regel toe:



Je kunt op een lege regel op het pijltje in het eerste vakje klikken, en in het dropdown-menu voor Record kiezen. Waarschijnlijk wordt de rest al voor je ingevuld.
Dan nog maar eens proberen op te nemen.
 

Posté Wed 24 Jun 15 @ 8:56 am
hallo martin
hij is wel op de mengpaneel aan gesloten
 

Posté Wed 24 Jun 15 @ 3:38 pm
hallo martin
heel hartelijk bedankt de microfoon doet het nu perfect met opnemen maar ik zit nu nog met 2 kleine probleempjes de letters zijn te klein kan je die ook groter maken zo ja hoe en de muziek neemt niet op alleen de mic neemt op maar ik gebruik virtual dj voor mijn werk als dj maar ook voor mijn werk als zanger
 

Posté Wed 24 Jun 15 @ 3:45 pm
Voor wat betreft de lettergrootte: Ik raad je aan de handleiding eens door te nemen. Het staat erin, maar om de algemene werking van het programma te leren kennen, is die handleiding sowieso handig.
Links onderin je scherm staan een kleiner en een grotere A. Klik je op de grotere, dan worden de letters groter. Klik je op de kleinere, dan.....



Wat de opnamen betreft: Het lijkt me nu even handiger dat je me uitlegt hoe je setup eruit ziet. Daarmee bedoel ik hoe of de PC is aangesloten, waar de microfoon op is aangesloten, wat er eventueel nog meer aan apparatuur is aangesloten. Dat de microfoon op de mengtafel is aangesloten en daarmee (uiteraard) niet werd meegenomen in de opnamen maakt dat mij nu niet duidelijk is hoe je de zaak hebt gekoppeld.
 

Posté Wed 24 Jun 15 @ 6:05 pm
hallo martin
er zit verder niets aan gesloten alleen een mengpaneel
 

Posté Wed 24 Jun 15 @ 8:03 pm
Hoi, Koos,

daar kan ik weinig mee. Ik ga het anders doen.
Terug naar je oorspronkelijke probleem: De microfoon wordt niet meegenomen in de opname. Zoals ik het nu begrijp, heb je de uitgang van je PC aangesloten op een ingang van je mengtafel. Het signaal gaat dus van je PC naar de mengtafel. Je microfoon is ook op die mengtafel aangesloten.
Het opnemen van VDJ gebeurt vanaf de geluidskaart van je PC. Het uitgangssignaal van VDJ (hetzelfde signaal dat je naar je mengtafel stuurt) wordt intern afgetapt en daar wordt de opname van gemaakt. Er gaat echter geen signaal van de mengtafel naar de PC, dus is het onmogelijk om je microfoonsignaal mee op te nemen. Mijn eerste oplossing ging ervan uit dat je microfoon op de PC was aangesloten omdat je de mengtafel niet had vermeld. Die oplossing klopt dan dus niet.

Je dient het uitgangssignaal van de mengtafel op te nemen om het volledige signaal te krijgen. Dit kun je doen door een kabeltje aan te sluiten op de Record Out van je mengtafel (of een andere uitgang waarop je totaalsignaal staat) en de andere kant op de Line In op je PC. Als je dan VDJ instelt zoals hieronder zou het goed moeten komen.

 

Posté Thu 25 Jun 15 @ 7:31 am
hallo martin ik moet aleen nog een kabel kopen en dan ga ik verder kijken oke ik heb even geen gelegenheid om de kabel te kopen maar als het gelukt is laat ik het zeker weten heel hartelijk bedankt voor je tijd
 

Posté Thu 25 Jun 15 @ 3:31 pm
Graag gedaan. Ik wacht je resultaat af.
 

Posté Fri 26 Jun 15 @ 2:42 pm
Hallo,

Ik heb virtual dj 8 en een ion Discover dj pro draaitafel (klein om mee te beginnen). De tafel word via USB aangesloten aan mijn hp laptop. Had ergens gelezen dat audacity goed werkt om op te nemen. Kan iemand mij misschien de instellingen zeggen van audacity en virtual? Ik heb dus geen aansluiting voor microfoon in mijn computer zitten alleen de USB van de tafel!

Gr Jorden
 

Posté Mon 08 May 17 @ 7:12 pm


(Les anciens sujets et forums sont automatiquement fermés)