Connexion rapide:  

Forum: Dutch Forum

Sujet VDJ 8 loopt vast.

Ce topic est ancien et peut contenir des informations obselètes ou incorrectes.

Vdj is meerdere keren vastgelopen. Niet fijn in het midden van een set met een volle zaal. Ik dacht eerst dat het kwam door de launch controller van novation want toen vdj vastliep en ik trok de usb uit de poort vd launcher begon alles weer te lopen. Maar heb het vrijdag opnieuw gehad zonder dat de launcher aangesloten was. Begrijpe wie begrijpen kan !! Ik speel met een héél recent gekochte acer 7 maanden) en windows 10. Een hele tijd geen problemen gehad en nu het ene na het andere. Nu ga ik proberen met een Mac book pro (alweer geld uitgeven) en als het nog gebeurt ja dan weet ik het niet meer hoor. Ben op het einde van m'n latijn hier mee. Draaien is bij mij geen hobby dus kan me zulke stoten echt niet permitteren. Als ik het nog tegen kom dan moet ik over stappen en zou dat enorm spijtig vinden. Het is nu al klote omdat ik weer alles opnieuw kan gaan beginnen mappen. :-/
 

Posté Tue 10 May 16 @ 12:30 am
Jammer te horen, John. Het is alleen lastig te helpen als je geen handvat geeft waaraan de problemen te herleiden zijn. Er moet ergens iets zijn dat VDJ in de weg zit.
Wat heb je zelf inmiddels gedaan om Windows 10 te optimaliseren? Gebruik je misschien nog effecten of plugins die voor VDJ 7 waren gemaakt? Zijn je drivers up-to-date? Heb je nog zaken openstaan (netwerk, bluetooth, enz) die je niet nodig hebt met VDJ?
Dit zijn misschien open deuren voor iemand die zijn geld verdient met draaien, maar ik zoek een opening om je problemen op te lossen.
Ter info: Ik draai VDJ ook op een Acer (i5) met Windows 10, met full HD video, en de software voor een digitale mixer. Tot dusver nog niet 1 probleem gehad. VDJ 8 is bij mij net zo stabiel als dat VDJ 7 was. Het moet dus kunnen....
 

Posté Tue 10 May 16 @ 12:04 pm
Windows 10 is 100% up 2 date. Ik zie niet in hoe dat zou kunnen dat ik met oude effecten of plug inn's werk van de 7 versie want heb vdj 8 helemaal nieuw geinstalleerd op mijn nieuwe laptop. Ik had er ook aan gedacht dat het internet, bluetooth enz kon zijn maar helaas beste Martin moet ik je zeggen dat dit allemaal uit stond. Ik ga nu morgen VDJ 8 installeren op mijn macbook. Zou je me aub de juiste manier even willen uitleggen? Welke stappen te volgen... Heb geen zin om fouten te maken en wil het graag zo snel mogelijk er op hebben zodat ik de boel kan laten proefdraaien.En alweer de hele boel gaan mappen... Ik meen te weten dat ik het eerst van de huidige laptop moet gooien en dan opnieuw installeren... Maar met mac zal het wel andere koek zijn dan met pc. Mac is ingewikkeld voor mij. Zal wel beteren met tijd maar nu nog te nieuw :-/. Toch alvast bedankt voor je reactie want alleen is maar alleen met zo een probleem... Grtz.
 

Posté Tue 10 May 16 @ 11:05 pm
***dubbele post ***
 

Posté Wed 11 May 16 @ 6:46 am
Hallo, je kan je mapping zomaar meenemen naar je mac hoor. VDJ staat bij je documenten. Kopieer je mapper op een USB-stick, of zoals ik op een dropbox, en je kan dat zomaar overschrijven. Of toevoegen bij de mappers. Op het Engelstalige forum vind je wel al draadjes om een Windows versie over te zetten naar een Mac, met behoud van je database.
Ook moet je de oude VDJ niet eerst verwijderen. Gewoon nieuw installeren op je macbook en inloggen. Je mag VDJ gebruiken als backup op een tweede computer en beide ingelogd hebben. Zo kan je altijd tijdens het draaien een tweede PC standby hebben naast diegene waarmee je werkt. zelfs als je niet inlogt, kan je perfect testen of VDJ werkt. Hij is dan geïnstalleerd als een homeversie, en je controller zal maar 10 minuten werken om te testen. Zo kan je zelfs op verschillende PC's VDJ zetten, en uiteindelijk op 2 inloggen.(wel opletten als je gaat draaien dat je met de laatst ingelogde weg bent natuurlijk als je daar geen internet hebt)
Wel raar met je Windows 10 PC. Ik heb hier ook de combinatie van een windows 10 pc en een Maxbook pro, en het werkt op beiden perfect. Wel geen add-ons geïnstalleerd.
Als je een hele tijd geen problemen hebt gehad, kan je dan terug gaan naar een ouder herstelpunt? Waarom Windows 10 voor mij niet meer hoeft, is omdat je nu geen controle meer hebt op de updates. Kan zijn dat je bv een andere videodriver op je bord hebt gekregen. Da's dan wel een probleem, want die nieuwe videodriver komt dan ook weer terug...
Zelf gebruik in VDJ de laatste tijd amper nog, maar dat is een ander verhaal...
 

Posté Wed 11 May 16 @ 6:56 am
Dat wist ik dus niet dat ik mijn mapping kon meenemen. Dat is héél goed nieuws. Ja het is zoals je zegt met windows 10 geen controle meer over de updates dat is het he. Over de video driver : ik gebruik geen video enkel sound dus dat zal het niet zijn. In ieder geval super bedankt voor de tips. Dat scheelt een pak in mijn humeur :-) !
 

Posté Wed 11 May 16 @ 8:44 am
Misverstandje: Met drivers up-to-date bedoel ik de drivers welke niet met Windows-updates meekomen, zoals bv voor je Novation. Het kan soms nodig zijn die bij te werken om conflicten met andere drivers te voorkomen of op te lossen.

Over dat inloggen op 2 computers: wat Warakurna uitlegt is inmiddels verleden tijd. Dit omdat meerdere gebruikers problemen hadden met het feit dat ze even waren vergeten dat de back-up afgelogd was. Dat is aangepast.
Mijn gig-laptop heeft regelmatig verbinding met internet en mijn PC thuis (waarop ik "experimenteer" met VDJ) heeft permanent verbinding. Ik heb al erg lang niet meer opnieuw hoeven inloggen.

Ik heb overigens vrijwel geen Mac-ervaring en zeker niet in combinatie met VDJ. Voor zover ik weet is de installatie net zo rechtlijnig als met Windows.

Omwille van de foutoplossing: Probeer eerst eens, na de installatie, een tijdje of je controller werkt voordat je je eigen mapping gaat gebruiken. Overigens kun je, als je met de PC geen verbinding maakt met internet, je updates zo lang uitstellen als dat je wilt. Ik weet dat andere gebruikers problemen hebben gemeld met updates (inderdaad: een NVidea-update heeft een hoop mensen kopzorgen gegeven) maar updates zijn ook geen garantie voor problemen.
 

Posté Wed 11 May 16 @ 9:55 pm
Beste Martin, bedankt voor de tip om de launcher te updaten. Ik heb dat dus ook gedaan. Ik heb nu zat, zon en maandag gedraaid met de macbook en vdj. Eerst met launcher en ik heb 2 keer een lichte storing gehad zijnde dat de muziek een seconde of 4 haperde en kraakte. Om de launcher uit te sluiten heb ik de daaropvolgende dagen gespeeld zonder en heb hetzelfde probleem 1 keer gehad iedere dag. Wat zou dit kunnen zijn? Wifi stond uit en ook bluetooth uitgeschakeld. Ik speel wel mijn muziek van een externe harde schijf. Zou dit het kunnen zijn want ik heb nu met een nieuwe laptop hetzelfde probleem. Zit ik hier juist met die vraag of start ik beter een nieuw topic hiervoor? Grtz.
 

Posté Thu 19 May 16 @ 7:20 pm
Als hetzelfde probleem zich op 2 verschillende PC's voor doet, is je externe schijf inderdaad een goede verdachte. Je kunt eens wat muziek naar een USB-stick kopieren en daarmee gaan spelen. Heb je dan geen problemen, dan heb je de dader..
 

Posté Sun 22 May 16 @ 10:55 pm
Om het af te sluiten dit topic (voor mij dan toch).
DADER GEVONDEN !!
Ext hard disc. Bedankt allemaal voor de hulp!!
 

Posté Wed 01 Jun 16 @ 7:56 pm
Goed te horen dat dit is opgelost.
Graag gedaan.
 

Posté Mon 06 Jun 16 @ 12:15 am
HELP || Verbinding valt weg?!

Ik heb binnenkort een feestje waarop ik gewoon paar liedjes ga draaien. Maar nu is het probleem dat soms de verbinding tussen mijn VDJ Mengpaneel en Pc (Windows 10) soms weg valt. Dan is het zo dat de muziek gewoon door draait, en de lichten op het mengpaneel ook nog gewoon branden. Maar de knoppen van het mengpaneel werken dan niet meer. Maar als ik op de computer dan bijvoorbeeld op play drukt werkt het wel. Wat is hier het probleem.?
 

Posté Tue 28 Jun 16 @ 6:33 pm
Lastig te zeggen: Je bent geen geregistreerde gebruiker. Ik ga er als eerste van uit dat je VDJ hebt aangeschaft onder een andere account....
De USB-kabel of je controller zelf zijn de eerste verdachte. Als goede tweede zou ik denken aan een fout ingesteld energieschema, dat aangesloten USB-apparatuur na verloop van tijd uitschakelt.
Werk je met een niet geheel legale versie, dan wordt een antwoord lastiger. Daar wordt dan ook geen ondersteuning voor gegeven.
 

Posté Sun 03 Jul 16 @ 4:32 pm
Hallo mijn VDJ8 loopt op onbepaalde tijden vast en dan moet ik hem opnieuw opstarten.

wat heb ik al gedaan:
laptop is gekocht alleen voor vdj8 er staat voor de rest geen extra softwear op alleen de standaard instalatie softwear op. vdj8 heeft twee en half jaar zonder storing gewerkt. nu sinds november 2018 in eens vast lopers. tijdens het fast lopen freesd het screen en dan moet ik vdj8 afsluiten middels taakbeheer
* laptop laten checken door dealer - geen fouten gevonden
*windows 8 op nieuw geïnstalleerd
*vdj8 opnieuw geïnstalleerd
laptop is een Toshiba satellite pro R50-B-153
processor: intel(R) Core(TM)i5-5200 CPU@ 2.2GHz 2.20GHz
Ram : 4.00 GB
type computer: 64-bits besturings systeem x64 processor
Besturings systeem: Windows 8.1

 

Posté Wed 16 Jan 19 @ 2:36 pm
Alle suggesties zijn hierboven al vermeld: USB-kabel van je controller, USB-kabel van je harde schijf, de controller of de schijf zelf, enz.
Dat kun je het beste thuis uitproberen: begin met alleen de laptop zinder randapparatuur. Draait dat zonder problemen, dan sluit je er een schijf op aan. Geen problemen, dan het volgende apparaat. Net zolang totdat het mis gaat, en dan heb je de dader waarschijnlijk gevonden.
 

Posté Mon 04 Feb 19 @ 5:38 am


(Les anciens sujets et forums sont automatiquement fermés)