Connexion rapide:  

Forum: Dutch Forum

Sujet Synchroniseren van database op 2 verschillende pc's.

Ce topic est ancien et peut contenir des informations obselètes ou incorrectes.

stevoqxPRO InfinityMember since 2011
Ik probeer alles op mijn externe schijf netjes te houden. Daarom werk ik op mijn desktop regelmatig bestanden bij. Ik rip nog steeds cd's uit mijn collectie. Als ik nu ga draaien neem ik mijn laptop. Wat merk ik dan op, uiteraard logisch, dat ik de veranderingen niet op de laptop terugvindt. Ik voeg telkens artwork van elke track in maar je begrijpt me wel, die vind ik dan niet meer terug. Ik dacht het gevonden te hebben door iedere keer mijn map "Virtual DJ" in mijn map "documents" te kopiëren op een USB stick. Vervolgens schreef ik die map dan over in mijn Laptop. Nu was dat blijkbaar niet echt de verstandigste keuze die ik heb gemaakt. Toen ik net de inhoud vergeleek van beide bestanden in MB bleek de (volgens mij )meest complete info op de stick minder in te houden dan het bestand dat ik wou overschrijven.
1. Wat doe ik fout?
2. Is er een specifieke manier om de volledigste databank te behouden
3. Out of the box, kan ik de map Virtual DJ niet op mijn externe schijf plaatsen (ipv in de map documents)zodat ik altijd de juiste versie heb op eender welke van de twee computers?
 

Posté Sun 22 Dec 19 @ 4:03 pm
stevoqx wrote :
Ik probeer alles op mijn externe schijf netjes te houden. Daarom werk ik op mijn desktop regelmatig bestanden bij. Ik rip nog steeds cd's uit mijn collectie. Als ik nu ga draaien neem ik mijn laptop. Wat merk ik dan op, uiteraard logisch, dat ik de veranderingen niet op de laptop terugvindt. Ik voeg telkens artwork van elke track in maar je begrijpt me wel, die vind ik dan niet meer terug. Ik dacht het gevonden te hebben door iedere keer mijn map "Virtual DJ" in mijn map "documents" te kopiëren op een USB stick. Vervolgens schreef ik die map dan over in mijn Laptop. Nu was dat blijkbaar niet echt de verstandigste keuze die ik heb gemaakt. Toen ik net de inhoud vergeleek van beide bestanden in MB bleek de (volgens mij )meest complete info op de stick minder in te houden dan het bestand dat ik wou overschrijven.
1. Wat doe ik fout?
2. Is er een specifieke manier om de volledigste databank te behouden
3. Out of the box, kan ik de map Virtual DJ niet op mijn externe schijf plaatsen (ipv in de map documents)zodat ik altijd de juiste versie heb op eender welke van de twee computers?


Hoi
Ik snap je probleem, werk op dezelfde manier maar cuepoints e.d. worden niet 'in' het nummer opgeslagen. Waar dan wel? Ik ben er helaas nog steeds niet achter.
Ik verwacht in de xml file oid die in de map documents/virtualdj zit maar heb nog niet getest.
 

Posté Sun 02 Feb 20 @ 8:28 pm
Beste

Ik werk nog met windows 8.1 en weet dus niet of het in win 10 het zelfde is maar in win. 8.1 gaat het als volgt.
Open in de verkenner de C schijf klik op documenten daar zie je normaal de map VirutalDJ staan. Hier worden verwijzingen en instellingen op geslagen.

Veronderstel dat jij op de D schijf van jouw PC een database maakt worden de gegevens en instellingen van die database op de C schijf bewaard
Kopieer je nu die database op de D schijf naar een anderen laptop, dan vindt VirutalDJ die verwijzingen niet meer van die database.

Volgens mij zit daar dus jouw probleem. Jan kan proberen die map op jouw C schijf in de route van de laptop te plaatsen ?
Musiclover

 

Posté Mon 10 Feb 20 @ 10:45 am


(Les anciens sujets et forums sont automatiquement fermés)