Connexion rapide:  

Forum: Dutch Forum

Sujet Hercules DJ console: love it! - Page: 1

Cette partie de ce topic est ancien et peut contenir des informations obselètes ou incorrectes

yourtPRO InfinityMember since 2003
 

Posté Wed 26 Nov 03 @ 4:00 pm
he? in de carrefour ofwat?
Voor hoeveel als ik mag vragen??

GnoedeL
 

Posté Wed 26 Nov 03 @ 7:18 pm
dj dinoHome userMember since 2003
219 euro
 

Posté Thu 27 Nov 03 @ 2:20 am
yourtPRO InfinityMember since 2003
Inderdaad... alleen spijtig dat ik geen downloads kan doen met mijn versie. Verder werkt alles bij mij perfect.
De console wordt ook ondersteund door de nieuwe softwareversie van Mixvibes, die zeeruitgezbreid is qua functies, maar waarmee ik nog niet getest heb. Gaat enkel met de duurste versie daarvan... Mixvibes 5 Pro Ex... voor 229 EUR / $. VirtualDJ kost daarentegen 99 EUR, maar ik vraag me af of de gewone versie het doet met de console. Ttz: betaal ik enkel voor de serienummer (licentie) en laat ik mijn aangepaste versie staan (met eigen exe-file en mogelijk andere afwijkende zaken), of installeer ik opnieuw?
Iemand die dit (al) weet?
 

Posté Fri 28 Nov 03 @ 9:02 am
Yourt,
de installatie van de full version is een geheel andere als de versie die bijgeleverd is bij de console. Het VDJ team heeft ook al aangegeven dat er voor de console versies wel bug fixes en kleine functionele verbeteringen uitbreidingen komen, maar de echte functionele uitbreidingen zijn alleen voor de full version. Als je de full version van VDJ aanschaft zal je waarschijnlijk eerst moeten deinstalleren (Hierbij blijven je history file en de database met gegevens over nummers staan, scheelt updaten, opnieuw cue points aanmaken etc), voordat je de full version installeerd.
Naar mijn mening is mixvibes heel aardig om thuis een mix, of remix te maken. Je kunt dan alle nummers op volgorde zetten en dan de overgangen maken. Wil je live mixen is VDJ veel handiger.
Groet Ewout
 

Posté Fri 28 Nov 03 @ 9:52 am
yourtPRO InfinityMember since 2003
Ok,
en die full version ondersteunt dan ook volledig mijn console?
Heb jij zelf ook zo'n console (of een andere)?
Ik ben niet zo op de hoogte van de aansturing van die dingen.
 

Posté Fri 28 Nov 03 @ 9:41 pm
Klopt,
in het instellingen menu (Set->Remote control) van de full version, kan je kiezen uit:
- Webcam control
- Hercules DJ control
- Numarrk DMC1/Dac2 control
- XP10, de toekomstige controller van Atomix productions zelf
- Midi

De Hercules controller werkt hetzelfde in de full version als in de versie die met de console meegeleverd wordt. Je hebt echter in de full version meer mogelijkheden en je kunt extra effecten downloaden.
Zie voor een vergelijking http://www.virtualdj.com/products/comparison.html

Ik heb ook een Hercules console besteld. Hopelijk komt deze aankomende week. Ik zal de bevindingen hier wel even posten.
Groet Ewout
 

Posté Sun 30 Nov 03 @ 5:34 pm
Nog een vraagje: kan je bijvoorbeeld de loops die standaard op de console staan (1, 2 en 4 beats) aanpassen naar eigen keuze??? En dus in het algemeen zelf een functie bepalen voor alle knoppen?

GnoedeL
 

Posté Mon 01 Dec 03 @ 11:35 pm
Gnoedel,
nee dit kan niet. De enige aanpassing die je kunt doen zijn:
- wel of niet gebruiken van de joystick voor scratchen
- De vulume en de pitch button/ slider verwisselen.

In het forum zijn al vragen geweest of de knoppen op de controller in de toekomst ook zelf toewijsbaar zijn. Net zoals je nu je keyboard aan shortcuts kunt toewijzen. Hierop is volgens mij nog geen antwoord door het team gegeven.

Groet Ewout
 

Posté Tue 02 Dec 03 @ 7:10 pm
thx
 

Posté Tue 02 Dec 03 @ 10:55 pm
repoordHome userMember since 2003
Heb dus ook juist een dj console gekocht ... :)

Alleen ben ik er nog niet uit hoe ge juist die koptelefoon vooraan doet werken. Weet iemand dit

Nog wel iets ... die jog dials ... da zijn ze niet ze ( die van de microgolf zijn zelfs beter )

Weet er ook toevallig iemand of het gaat om met twee kanalen uit die console te komen om dan de cross fader van mn mengpaneel te gebruiken.

(btw Gnoedel doet gij HW op lessius ? )



 

Posté Wed 03 Dec 03 @ 4:39 pm
@ Repoord: Nu niet meer, ben overgeschakeld naar Psy (lessius) maar ik heb wel nog af en toe les op de campus van hw.

GnoedeL
 

Posté Wed 03 Dec 03 @ 11:16 pm
qapamHome userMember since 2003
ik heb nu dan een weekje maar erg top dingetje hoor
 

Posté Sat 06 Dec 03 @ 2:23 pm
Repoord,
de dj console gebruiken met 2 aparte uitgangen kan alleen in de full version.
Wat betreft de hoofdtelefoon, heb ik nog niet geprobeerd, maar ik neem aan dat je 1 kanaal kan selecteren, met de bijbehoorende button. net zoals op een externe tafel (Hoewel je hierop vaak ook meerdere kanalen tegelijk kan selecteren)
Groet Ewout
 

Posté Mon 08 Dec 03 @ 10:55 pm
Ik heb sinds 2 dagen de console , maar het geluid is slecht zodra ik vdj aanzet. Daarvoor werkt alle software prima, maar zodra ik vdj open is het een grote kraak zooi :(
Drivers reinstallen heeft geen nut. Mischien OS-reinstall (2kpro) anders de full versie kopen (doe ik toch al).

Iemand hetzelfde ooit eens gehad ?
 

Posté Wed 10 Dec 03 @ 5:35 pm
Slecht geluid zou er normaal gezien niet mogen zijn. Ik voldoe amper aan de system requirements maar ik heb wel goed geluid!!
Ben je zeker dat je mp3's een goede geluidskwaliteit hebben?

GnoedeL
 

Posté Wed 10 Dec 03 @ 5:56 pm
Dat zou een mogelijk kunnen zijn, maar...
als ik een mp3 afspeel in winamp klinkt het goed.
Zodra ik vdj start (dus nog niks afspeel) gaat het al mis... dan klinkt winamp ook ineens brak. maar dit gaat zo'n beeje off topic.... het is een SW probleem en kan worden opgelost en binnenkort heb ik toch de full version =)
 

Posté Wed 10 Dec 03 @ 8:39 pm
Psychic,
kijk ook even in het topic over serial, daar heb ik een mogelijke oplossing gepost. Met het aanschaffen van de full version zal het geluid niet beter worden, omdat de software bij de dj console precies hetzelfde is als de full version. Bepaalde onderdelen zijn echter uit de dj console versie gehaald, zoals het sound configuratie scherm.
Groet Ewout
 

Posté Wed 10 Dec 03 @ 10:21 pm
 

Posté Thu 11 Dec 03 @ 12:19 am
ik ga ff luisteren...
 

Posté Sun 14 Dec 03 @ 3:18 pm
83%