Connexion rapide:  

Forum: Dutch Forum

Sujet 50 Hz brom

Ce topic est ancien et peut contenir des informations obselètes ou incorrectes.

Ik hoor een gruwelijke 50 Hz brom, net of de audiokabels niet zijn afgeschermd. Dat is echter wel in orde want zo gauw ik de USB-plug uit de HDJC verwijder (dus de voeding uitschakel) is het over. Het maakt niet uit of er muziek speelt of niet, het lijkt me dan ook geen VDJ probleem. Ik werk met de nieuwste (firmware-) drivers voor de HDJC, echter nog niet met de ASIO drivers. Heeft iemand een oplossing?
 

Posté Thu 03 Mar 05 @ 2:50 pm
Je hebt waarschijnlijk last van een aardlus.
Zorg ervoor dat alle audio apparatuur (pc, mengtafel, versterker, etc) in 1 stopcontact zit. Daarnaast kan je je pc of laptop ongeaard gebruiken (door de aardkabel los te laten, of een verdeeldoos zonder randaarde te gebruiken). Let er wel op dat als er wat gebeurd, glas bier in je pc, dat je een vervelende schok kunt krijgen.
Groet Ewout
 

Posté Sat 05 Mar 05 @ 3:08 pm
Hallo Ewout,

That's it! Als versterker gebruik ik thuis een ProLogic set waarop zowel de audio van TV/DVD als de audio van HDJC zijn aangesloten. Zo gauw ik de audiokabel van de TV/DVD uit de versterker trek is de brom weg en zit ik zelfs op een erg laag ruisniveau van de console. Die (en de PC) krijgen dus niet langer de schuld...

Zolang ik maar geen TV of DVD wil kijken gaat alles goed :-)

Thanks.
 

Posté Sat 05 Mar 05 @ 5:56 pm
Probleem heb ik ook gehad met mijn XP10's...
De oplossing was het aanschaffen van een "grond-lus-isolator".
Kost een tientje (2 i.g.v. 2x XP10) , zet je tussen de console en mengtafel (of mengtafel-versterker etc)
en hiermee zou je lusprobleem weg moeten zijn.
 

Posté Mon 07 Mar 05 @ 12:13 pm
Enig idee waar in Nederland te koop? Ik keek bij Conrad maar vond 'm niet.
 

Posté Mon 07 Mar 05 @ 12:23 pm
Het lukt niet om de link te kopieren. Daarom even zo

Start de Conrad site: www.conrad.nl
Tik links boven in product zoeken: ground loop

De eerste link is gelijk raak. Het artikel nummer is: 379234

Ground loops komen ook vaak voor bij bands. Deze gebruiken vaak een (actieve) DI box (= Direct injection). Deze zijn wel wat duurder, maar waarschijnlijk ook beter in kwaliteit. Deze kun je vinden in de muziek winkel
Ewout
 

Posté Mon 07 Mar 05 @ 9:41 pm
Op bestelnummer gevonden, ik ga direct bestellen. Bedankt voor je hulp!
 

Posté Wed 09 Mar 05 @ 10:39 am


(Les anciens sujets et forums sont automatiquement fermés)