Connexion rapide:  

Forum: Nordic Forum

Sujet Svenska användare. - Page: 1

Cette partie de ce topic est ancien et peut contenir des informations obselètes ou incorrectes

KillbahPRO InfinityMember since 2010
Jag undrar om det finns fler svenska användare här på forumet än jag?

Skulle vara kul och veta hur många aktiva VDJ användare det finns där ute...

Jag är resident DJ och spelar musikvideos ca 3 kvällar i veckan på Cuprum i Östersund.
Jag undrar om det finns någon som skulle kunna tänka sig att gästspela hos oss någon helg, jag vill åka och inhämta lite inspiration på något ställe som kör musikvideos i Sverige.
Någon som vet vilka ställen som kör musikvideos?

Janne
 

Posté Thu 14 Mar 13 @ 8:44 am
freppaPRO InfinityMember since 2002
Tjena Janne.

Jag kör mestadels som mobil dj runt om Sthlmsområdet, men tar mig ibland längre bort.
Spelar oftast musik men har gjort ett par gig med video men känner inte att jag har det biblioteket för att köra hela kvällar med videos.

/Fredrik
 

Posté Sun 24 Mar 13 @ 12:30 pm
KillbahPRO InfinityMember since 2010
freppa wrote :
Tjena Janne.

Jag kör mestadels som mobil dj runt om Sthlmsområdet, men tar mig ibland längre bort.
Spelar oftast musik men har gjort ett par gig med video men känner inte att jag har det biblioteket för att köra hela kvällar med videos.

/Fredrik


Vet du vilka ställen runt Stockholm som kör videos?
 

Posté Sun 24 Mar 13 @ 1:51 pm
PuttePRO InfinityMember since 2004
 

Posté Tue 26 Mar 13 @ 1:59 pm
freppaPRO InfinityMember since 2002
Har inte så bra koll på ställen med video, det kan ju variera ganska fort om någon kopplar upp sig på storbildprojektorer eller installerar några enstaka 42" skärmar på klubbarna....

@Putte, det där såg riktigt trevligt ut. Med en bra publik och en helt okey ljusrigg !
 

Posté Thu 11 Apr 13 @ 12:52 pm
freppaPRO InfinityMember since 2002
Är vi bara 3 svenska användare här ?
 

Posté Tue 16 Apr 13 @ 1:44 pm
jag är en nu kille här med ;)
 

Posté Tue 23 Apr 13 @ 11:37 am
Jag med, har spelat med VDJ några år nu i västernorrland.
Har spelat på det mesta, började på ett par vinyl (klassiska SL1200), denon dn 2000, 2100, 2500, 2600, numark CDN88, denon s1000, HC4500 och kör just nu på en MC6000 samt 2 st S3700F.
En perfekt kombo.

Dock funderar lite på Pioneer Nexus, men än så länge funkar ju mina prylar kanon o väntar på version 8.
 

Posté Fri 10 May 13 @ 4:12 am
Spelar också med VDJ, och Denon DNHC4500!
 

Posté Tue 21 May 13 @ 5:05 am
Kör med hercules RMX2/Windows 8. Dancehall...
 

Posté Mon 27 May 13 @ 4:13 am
freppaPRO InfinityMember since 2002
Hej, vilka spelar aktivt ute på klubbar eller mobilt is Stockholms trakten ?
 

Posté Sun 09 Jun 13 @ 4:40 am
Nu är vi ännu en i familjen här :)

Anton heter jag och är 22år!
Jobbar som restaurangchef/Harrys ansvarig på Best Western Hotell Klippan (Sverige mest rekommenderade)

Ska spela med DDJ-ERGO-V (HDJ 2000 lurar) på lördagar efter trubadur.
Inget stort ställe men ett gott folk och en stor fin uteservering så det ska nog gå bra :)

Om någon skulle vilja vara lite mentor i början av min resa så uppskattas det!
Har som mål att spela juldagen då vi tar in 500pers.

Mail: kontakt@antonflensburg.se


Med vänlig hälsning

Anton
 

Posté Wed 26 Jun 13 @ 8:39 am
Hej kollegor

Kör O'Learys Kista / Stockholm (Sveriges största) och är bokningsansvarig för dj's :)

Vi kör både video och musik, vi importerar från England och får 40 nya videos per månad, ca 15-20 spelbara :)

Jag kör mycket combo karaoke/disco och då passar VDJ perfekt jag kan mixa emellan precis hur jag vil.

Kul att se att det finns några aktiva svenskar här :)

DDJ-Ergo är trevlig den kommer du att ha roligt med :) har en själv använder den eller Numark NS6
Flensburg? Jag är född där :)

Ha bra spelningar alla
 

Posté Wed 26 Jun 13 @ 8:47 pm
freppaPRO InfinityMember since 2002
Tjena John !
Det var ett tag sedan..

Vart ifrån hittar du dina Videos sa du ?
Själv så hämtar jag från VJStreet det mesta är R&B och Hip-Hop som egentligen inte är mina favorit genres, men det är rimliga priser..
Kör mest mobila gig som Bröllop och Företagsevent (börjar tröttna på allt släpande :-(
 

Posté Thu 27 Jun 13 @ 3:47 am
Tja!!
Kul och se lite svenskar på den här döda sidan asså!
Jag är väldigt ny och behöver la en del hjälp, speciellt med att veta vilka effekter folk har och så. En lektion hade väl inte heller varit fel!
Jag använder mig utav VDJ PRO med en Pioneer DDJ ERGO och Pioneer HDJ 500/Beats by Dr.Dre - lurar :)

Ha det!
 

Posté Thu 27 Jun 13 @ 10:13 am
ZablarPRO InfinityMember since 2011
Norsk/Svensk DJ som bor i Helsingborg :)
 

Posté Mon 01 Jul 13 @ 8:15 am
Hej jag heter Pablo och spelar bara vinyl ! inte videos tyvärr , jag kör bara Latin music from 70's
men jag har mixer MK4 hercules ibland med mp3 när det inte finns vinylspelare :-)
 

Posté Mon 02 Sep 13 @ 12:46 pm
Uppar denna tråd!

Ännu en svensk som faktiskt använt sig av VDJ ett bra tag nu men inte alls varit aktiv här inne tyvärr.
Är resident dj på Marquise Club i sthlm, spelar även på en hel del andra ställen runtom i Sverige och har sommarklubb i Norrtälje varje sommar.
Spelar med utrustning som Pioneer XDJR1, CDJ-900/2000/2000nexus.

Jobbar även på ett eventbolag så blir mycket såna gigg också

MVH

Daniel
 

Posté Tue 17 Jun 14 @ 1:58 pm
e3liasLE userMember since 2013
Tjenare!
Jag har skaffat mig en Pioneer DDJ-SZ men är onöjd med programmet Serato som man får med så tänkte köpa VDJ pro. Om jag köper VDJ pro, är det bara att koppla in och köra eller behöver man ladda ner mjukvaror för att kunna använda VDJ? (har laddat ner det man behöver för att kunna köra med Serato). Tacksam för snabba svar!! :D
 

Posté Mon 25 Aug 14 @ 12:32 pm
KillbahPRO InfinityMember since 2010
Ja, du kan använda den plankan...
Du kanske måste ladda de senaste drivrutinerna från Pioneer.
Här av dig om du behöver hjälp.
 

Posté Fri 29 Aug 14 @ 5:34 am
63%