Connexion rapide:  

Forum: Dutch Forum

Sujet Voorbeluisteren Tracks

Ce topic est ancien et peut contenir des informations obselètes ou incorrectes.

Hallo!

Ik heb vandaag mn DDJ-Ergo K binnengehad, alles werkt, maar het voorbeluisteren van de koptelefoon(Pioneer HDJ-500 zwart) werkt niet.

Bij de instellingen in VDJ Pro, geeft hij een error in de ASIO sound driver en dat de instellingen niet correct zijn.

Hoe kan ik dit oplossen? Doe ik iets fout op de DDJ Ergo K? Od sw instelling in VDJPro?

Waar moeten alle instellingen op staan?
 

Posté Tue 25 Jun 13 @ 4:34 pm
Hoi, Ewout,

de juiste instellingen staan hier: http://www.virtualdj.com/wiki/DDJ-ERGO.html
Je voorafluistering werkt niet omdat hij nu op "Single output" staat. Dan heb je maar 1 (stereo) uitgang en dat is je Master.

Succes.
 

Posté Wed 26 Jun 13 @ 3:18 am
Thnx!

Bij de Sound Card, a;s ik die ASIO aanvindk, krijg ik een error, dat er een fout is opgetreden in de soundcard driver? Moet ik nu ergens een driver downloaden? Of ligt dat aan de DDJ-Ergo?
 

Posté Wed 26 Jun 13 @ 9:56 am
Iemand enig idee?

Staan de instellingen goed? Ik weet niet op welke de inputs moet staan.

Ik had op eengegeven moment wel geluid vanuit men koptelefoon maar niet vanaf de DDJ Ergo K. Hoe kan ik dit allemaal oplossen? Iemand een idee

Alvast bedankt

 

Posté Wed 26 Jun 13 @ 2:29 pm
Degene die je nu hebt geselecteerd is de goede. ASIO4ALL zou ik er meteen afgooien. Dat heeft weinig toegevoegde waarde en kan een conflict veroorzaken met de ASIO-driver van de Ergo.
Inputs kun je op None laten staan. Heb je niet nodig.
Als de ASIO-driver vervelend blijft doen, kies dan bij Outputs eerst voor Single Output en bij Soundcard voor Pioneer DDJ ASIO. Klik dan op Apply. Er verschijnt nu, als het goed is, een knop met ASIO Config. Klik daar eens op en kies in het menu voor de Pioneer geluidskaart. Klik dan op OK en sluit dat scherm. Probeer dan nog eens bij Outputs voor de Headphones te kiezen. Goede kans dat het dan wel goed gaat.
 

Posté Wed 26 Jun 13 @ 5:21 pm
Hartstikke bedankt!

Het is me gelukt om iedergeval door de koptelefoon de muziek te horen, maar nu de vraag nog, hoe kan ik het ene nummer door de koptelefoon laten draaien en dat ik het andere nummer door de boxen hoor, want nu hoor ik alles door de koptelefoon. Is daar ook een instelling voor?
 

Posté Thu 27 Jun 13 @ 11:06 am
Heb je de instellingen nu staan zoals je ze in je laatste plaatje hebt staan? Dan moet je nl beide stereo uitgangen kunnen gebruiken. (Master out naar je boxen, koptelefoon voor je.... Precies)
En opletten dat je het Master Volume (rechts bovenin op je controller) open draait. Anders komt er idd geen geluid uit....
 

Posté Thu 27 Jun 13 @ 11:52 am
Bedankt voor je reactie,

Ik heb het precies zo staan als op de printscreen, en heb de Master volume op Max. Maar ik hoor nog steeds alleen geluid via mijn koptelefoon. Heel raar........Wat nu?

Overgens, ik draai met de boxen van men laptop ligt het daar aan? Ligt het aan het feit dat ik geen externe boxen heb aangesloten en puur de luidspeakers/boven die in men laptop zitten draai?
 

Posté Thu 27 Jun 13 @ 12:48 pm
Ja.
Als je het zo doet moet je de zaak anders instellen, maar dat gaat weer niet lukken omdat je geen ASIO (Pioneer) en WDM-kaart (laptop intern) door elkaar heen kunt gebruiken. Je kunt beter je Ergo aansluiten op een setje speakers of je huiskamerset.

Zo blijkt maar weer dat onvolledige info ook een topic kan vullen. Dit soort zaken kun je het beste meteen melden, want je huidige opzet is de reden voor de eerste foutmelding geweest.
 

Posté Thu 27 Jun 13 @ 2:45 pm
Je blijft er netjes bij, Martin............
 

Posté Thu 27 Jun 13 @ 6:06 pm
Ik hoef ook niet overal een sneer achter te gooien. Ik begrijp waarom Ewout voor deze setup heeft gekozen, en dat dit niet werkt is geen "well known fact". Geen punt, leg ik dat uit. Daar ben ik voor, denk ik ;)
 

Posté Fri 28 Jun 13 @ 5:30 am
Iedergeval bedankt ga mn boxjes maar is proberen dan. Hopelijk lukt het dan haha maar nbedankt voor de info en uitleg!
 

Posté Fri 28 Jun 13 @ 11:03 am
Succes!
 

Posté Fri 28 Jun 13 @ 11:21 am
jillekeHome userMember since 2008
Kan er mss iemand mij helpen aub?
Ik heb VDJ8 op mijn laptop, heb mijn draaitafel (DDJ-ergo pioneer) daarop aangesloten.
Boxen zijn met een jaxke op mijn laptop aangesloten via hoofdtelefoon uitgang. Als ik aan mijn mix knop draai van hoofdtelefoon, komt dat ook door mijn boxen??
En heb ook een verloop van geluid tussen hoofdtelefoon en boxen??
Krijg mijn instellingen niet juist gezet....
 

Posté Mon 15 Jan 18 @ 6:36 pm
Beste Jilleke,

De antwoorden staan al in dit topic. Als je via de geluidskaart van je laptop blijft werken krijg je het inderdaad niet goed ingesteld.
 

Posté Sat 20 Jan 18 @ 7:37 pm


(Les anciens sujets et forums sont automatiquement fermés)