Connexion rapide:  

Forum: Dutch Forum

Sujet Database vernieuwen
wilbergPRO InfinityMember since 2009
Vanwege het feit dat ik mijn harde schijven op mijn muziek PC heb vernieuwd, ben ik geoodzaakt mijn database te verwijderen zodat ik weer een up to date versie kan aanmaken.
Nou vraag ik me af of ik dan ook mijn settings opnieuw moet instellen?
Weet iemand dat?
 

Posté Sat 11 Aug 18 @ 7:42 pm
AdionPRO InfinityCTOMember since 2006
Je settings zitten in settings.xml, je database(s) zitten in database.xml op elke drive.

In principe zie ik niet in waarom het vervangen van een harde schijf het noodzakelijk maakt om de database te verwijderen.
Je kan simpelweg de nieuwe harde schijf eerst roevoegen aan de search database, en vervolgens Database->Remove missing files doen om eventuele resterende foute links te verwijderen.
https://www.virtualdj.com/manuals/virtualdj/interface/database/search.html
 

Posté Sat 11 Aug 18 @ 8:01 pm
wilbergPRO InfinityMember since 2009
Dan ga ik dat eerst proberen.
Wil voorkomen dat ik allerlei foutmeldingen krijg.
 

Posté Sat 11 Aug 18 @ 8:33 pm
Ik gebruik al een poosje, virtual dj. Nu heb ik de VDJ map overgezet op mijn nieuwe HP laptop. Zelfde plek als bij de oude. Ook mijn muziek map 1 op 1 overgezet naar de nieuwe laptop. (plek, naam, map structuur ongewijzigd). De meeste van mijn aanpassingen, cue, loops en kleur zijn weg. Heeft iemand een oplossing?
 

Posté Mon 13 Aug 18 @ 1:14 pm
wilbergPRO InfinityMember since 2009
Ik ben bang dat je alles opnieuw moet instellen.
Nieuwe PC......
 

Posté Tue 14 Aug 18 @ 10:24 am
Als het goed is, niet. Zie het antwoord van Adion van 11-08.

Adion wrote :
Je settings zitten in settings.xml, je database(s) zitten in database.xml op elke drive.


 

Posté Wed 22 Aug 18 @ 11:15 am
hallo hoe kan ik mijn display naam veranderen in mijn profile
 

Posté Mon 12 Jul 21 @ 1:17 pm
wilberg wrote :
Vanwege het feit dat ik mijn harde schijven op mijn muziek PC heb vernieuwd, ben ik geoodzaakt mijn database te verwijderen zodat ik weer een up to date versie kan aanmaken.
Nou vraag ik me af of ik dan ook mijn settings opnieuw moet instellen?
Weet iemand dat?


In de map documenten boven in de route staat een map mijn documenten. Daar staat ook Virtual dj in met al zijn instellingen. Kopieer dit op een USB stik en plaats hem daarna op een nieuwer schijf terug. Normaal staat daar ook jouw databas
e in
 

Posté Fri 27 Aug 21 @ 2:44 pm
Ben mijn Mapping files kwijt van alle controllers .
Wat nu?
Mac
Kan ze nergens vinden.
Programma verwijderd en opnieuw gedownload en geïnstalleerd maar de Mapping files staan er nog steeds niet.
 

Posté Sat 12 Feb 22 @ 9:28 am