Connexion rapide:  

Forum: Dutch Forum

Sujet Video quality

Ce topic est ancien et peut contenir des informations obselètes ou incorrectes.

hesselPRO InfinityMember since 2005
Als ik videobeelden bijvoorbeeld van een concert afspeel zie ik de beelden heel scherp in de kleine displayschermpjes van virtual dj, maar sluit ik mijn imac via de thunderbold 3 /hdmi op een extern beeldscherm of lcd tv, dan zijn de beelden niet zo scherp meer. De beeld instellingen van de tv bieden geen resultaat. Hoe kan ik de kwaliteit behouden of aanpassen middels het menu van vdj zodat ik en voor diegene die ze bekijken, optimaal kan genieten. De bedoeling is nl dat ik in een loungecafé dit ga aanbieden.
 

Posté Fri 25 Oct 19 @ 12:52 pm
stevoqxPRO InfinityMember since 2011
Om te beginnen is de originele kwaliteit van je beelden belangrijk. Weet je welke kwaliteit je gebruikt? Zijn het oude of nieuwe beelden? Als je op internet beelden aanschaft, kun je soms ook de kwaliteit kiezen. Ik zou gaan naar minimum 480 p.
De reden nu waarom je op je kleine displays beter beeld hebt is de volgende: Je beeld heeft een aantal pixels die op een kleine oppervlakte een mooi resultaat geven. Hoe meer je nu dat beeld vergroot, hoe verder de pixels van elkaar zullen staan en hoe minder zuiver je beeld zal worden. Als je nu zelf zorgt dat al je "footage" dezelfde kwaliteit (aantal pixels dus) heeft, dan zal je beeld steeds even mooi zijn. Anderzijds kun je proberen mits een video effect de beelden kleiner te maken maar bijv. per vier naast elkaar en 3 onder elkaar te plaatsen. Totaal 12 kleine exact dezelfde beeldjes.
 

Posté Mon 18 Nov 19 @ 10:30 am
Hoi, Hessel,

niet helemaal bekend met Mac, maar kun je de resolutie van je externe scherm misschien anders instellen? Ik weet dat Windows die optie wel heeft, en het lijkt me dat IOs dat ook zou moeten kunnen. Als die standaard op een lage resolutie staat worden al je clips afleveringen van Lego, The Movie....
 

Posté Tue 26 Nov 19 @ 1:23 pm


(Les anciens sujets et forums sont automatiquement fermés)