Connexion rapide:  

Forum: Dutch Forum

Sujet Vertraging in microfoon geluid

Ce topic est ancien et peut contenir des informations obselètes ou incorrectes.

Hoi,

vast al eens eerder voorbij gekomen, alleen kan ik het op het forum niet vinden. Een vertraging van misschien maar een milliseconde van het microfoon geluid. Dit hoor je dan op je koptelefoon, en dan is heel erg hinderlijk. Ik gebruik alleen de PC en virtual DJ, dus geen extern apparatuur. Geluidskaart een hele simpele realtek digital output soundcard. Kan ik dit probleem oplossen eventueel met een externe duurdere geluidskaart? Ook stoeien met de instellingen werkt niet. Alvast dank.

Arnold
 

Posté Fri 23 Oct 20 @ 4:11 pm
stevoqxPRO InfinityMember since 2011
Als je een externe controller zou aankopen kun je de voorbeluistering van die controller gebruiken om naar het geluid van je micro te luisteren.
 

Posté Sun 25 Oct 20 @ 10:50 am
Hoi Arnold. Klopt, dat ligt aan de interne geluidskaart, die op de standaard windows drivers (Wasapi, WDM of MME) werkt. Deze drivers hebben gewoonlijk een latency (vertraging) van zo'n 20ms of meer. Inderdaad kun je daar niet mee afluisteren (zelfs beat-mixen wordt lastig). Een externe professionele geluidskaart werkt met een Asio- (meegeleverd) of Kernel-driver en afhankelijk van de rekenkracht van je computer kun je die instellen op een latency van tussen de 5 en 8ms of zelfs nog sneller. Dan is de vertraging zo goed als niet waarneembaar. Toch kun je nog proberen om je interne geluidskaart met een truc om de tuin te leiden en een universele (pseudo) Asio-driver te gebruiken. Deze kun je gratis downloaden op www.asio4all.org . Deze driver is instelbaar en werkt op de meeste interne geluidskaarten, maar niet allemaal. Ik hoop dat ik je hiermee heb kunnen helpen, succes.

Harold
 

Posté Tue 03 Nov 20 @ 11:44 am
Dag Harold,

die optie had ik al gevonden en werkt gedeeltelijk. Zelfs met 2 microfoons. Het probleem blijft bestaan. Ik maak even een nieuw topic aan. Welke setup ik eigenlijk nodig heb.
 

Posté Sat 21 Nov 20 @ 3:59 pm


(Les anciens sujets et forums sont automatiquement fermés)