Connexion rapide:  

Forum: Dutch Forum

Sujet Waar zijn DJ consoles te krijgen??

Ce topic est ancien et peut contenir des informations obselètes ou incorrectes.

rene71Home userMember since 2005
De DJ console XP-10 is via deze site te verkrijgen, maar waar zijn die andere coonsoles te verkrijgen. En op de foto van de XP-10 zijn zie ik geen LOW-MID-HIGH regelaars. Klopt dit??
 

Posté Tue 20 Dec 05 @ 8:11 pm
de DJ consoles zijn gewoon in een DJ shop of in een gewone winkel te verkrijgen
 

Posté Tue 20 Dec 05 @ 8:50 pm
Rene,
je haalt een aantal zaken door elkaar:
- Je hebt de XP 10 controller. Deze is hier op de site verkrijgbaar. Deze heeft alleen knoppen en een goed jog wiel om de speler functies van VDJ te besturen. Voorbeeld: Play, cue, pitch bend, scratch etc
- Er is ook de Hercules DJ console. Dir is een controller die zowel de speler functies bestauurd als ook de mixer functies. Voorbeeld, crossfader, volume, gain, bass, treble etc.

De xp10 kun je hier op de site aanschaffen. Deze zijn duurder dan de Hercules controllers, maar veel beter van kwaliteit. Ik heb mijn dj console een paar weken gebruikt, de knoppen en drivers waren van een dus danig slechte kwaliteit dat ik het niets vond. Zeker als je Pioneer en Denon cd spelers gewend bent ;-)
De Hercules dj console kun je in de muziek winkel kopen. ijvoorbeeld hier:
http://www.thomann.de/thoiw7_hercules_dj_console_mk2_prodinfo.html

Hopelijk wordt het nu iets duidelijker. Je kunt ook hier eens kijken:
http://www.virtualdj.com/products/hardware.html

Ewout
 

Posté Tue 20 Dec 05 @ 11:40 pm
Aloha, even een vraag eerst aan Superstom : Klopt het dat de XP10's niet gemaakt worden door V-DJ maar door een ander merk maar dan met een V-DJ logo erop ? Kwam van de week namelijk precies dezelfde controller tegen onder een andere merknaam. Verder vroeg ik me af, klopt het dat V-DJ in zijn huidige vorm sinds 2001 bestaat ?

Hi Rene.

Er zijn zoveel controllers en software op de markt, je ziet bijna door de bomen het bos niet meer. De vraag die je aan jezelf moet stellen is denk ik, wat wil ik, wat voor eiden stel ik en wat is mijn budget. Ik heb zelf de Hercules MK2 aangeschaft als "gadget" en gebruik V-DJ. Heb hen nu bijna 2 weken n gebruik maar vind het qua software nogal tegenvallen. V-DJ heeft leuke features, met name om videoclips te mixen, maar de sound engine is nogal horrible. Ik kan er natuurlijk een aparte mixer op aansluiten maar dat is mijn positie geen doen, dan kan ik net zo goed bij mijn oude setup blijven. Overigens merkte ik dat wanneer ik van video terug ga naar mp3 of .wav het geluid nogal begint te zweven, zeker nadat ik de high/mid/low had gebruikt. Maar zoals ik al had begrepen is de sounengine nogal crap. En aangezien positieve kritiek niet echt op het Engelse forum word gewaardeerd ben ik hier ook voorzichtig, wil niemand voor zijn hoofd stoten :o)

Maar ik zou je aanraden om wat verder op de markt rond te kijken voordat je uberhaupt iets gaat aanschaffen. De aanschaffen zijn best wel van prijzig en je wil nu eenmaal iets goeds in huis hebben. Heb net zelf een aardige revieuw zitten lezen :

http://www.futuremusic.com/news/may2005/may2005musictrends.html

Daar vind ik de Serato wel erg leuk uit de bus komen, zelfde een beetje als time coded vinyls, maar dan met meer mogelijkheden en qua software lijken ze me wat verder te zijn dan V-DJ. Als het inderdaad zo is dat V-DJ sinds 2001 bestaat dan schieten ze niet erg op met hun bug fixes, tbh. Maar goed, in een winkel testen blijft imo nog steeds de beste optie, want ieder stukje hardware heeft een andere feeling.

Overigens jammer dat destijds V-DJ Pro niet op een manier werd gelaunched waar V-DJ imo voor bedoeld is, namelijk video mising :

http://www.virtualdj.com/photos/queen/

Maar goed, dat is mijn ervaring so far na gebruik met V-DJ. Ik vind het een goed progamma met potentie, maar dan zullen ze snel met update's moeten komen die ervoor zorgen dat het ook vlekkeloos werkt. Ik gebruik het zelf voor een stukje beatmixing op een laptop en dat is voor mij afdoende. Alleen om het nu al te gaan gebruiken voor video mixing is het nog niet goed genoeg voor. Imo blijft het een leuke instap, tesamen met de Hercules DJ console MK2 voor thuis gebruikers of als back up system. Nieuwe hardware type's, zoals we die kennen van de stand alone mp3 spelers, zoals Superstom al zei, hij gebruikt zelf de Denon's, zal binnenkort type's verschijnen met build in harde schijven en zo ook interface's voor met computergebruik. Dat lijkt me ook de ideale oplossing, maar het is nog even afwachten.

Pioneer heeft de eerste stap gemaakt met de DVJ-X1 :

http://www.pioneer.nl/nl/product_detail.jsp?product_id=9032&taxonomy_id=44-106

2 nadelen echter aan deze machine : Schofterige prijs tbh en nog steeds vertikt Pioneer het om DVD-RW+ te ondersteunen, maar het is een stap. Als V-DJ nu eens hun engine een grondige opknapbeurt zouden geven dan is men niet zo gebonden aan de hardware, aangezien ik in deze gevallen de software nog steeds het belangrijkste vind. Overigens ga ik na een revieuw te hebben gelezen van PaulHeu in het gewone forum, djDecks proberen en dit misschien er voorlopig naast gebruiken. Zijn kritiek over V-Dj werd daar ook niet echt gewaardeerd, zijn topic ging op slot, maar kennelijk is V-DJ daar gevoelig voor. Ik krijg dan ook het gevoel dat V-DJ de commerciele weg besluipt met de updates van hun progamma. Maar goed, hoop geschreven zie ik al weer, maar met objectiviteit.

We zullen zien wat de toekomst gaat brengen, Atomix krijgt steeds meer conncurrentie te verduren en alleen op die manier worden ze op een gegeven moment wel gedwongen om drastisch te gaan sleutelen.
 

Posté Thu 22 Dec 05 @ 2:19 am
Wat betreft de xp10's dat klopt. De controllers worden door een ander bedrijf. Op het jog wheel zit een vdj logo en ook de tekens op de knoppen komen beter overeen dan de originele controller.

Als controller gebruik ik een Soundgraph d-vinyl 2020. Dit vind ik een prima apparaat, zeker omdat deze 19Inch is en boven mijn mengtafel past tussen de beide Denons (Zie ook blog).

Als je VDJ gebruikt met een externe mixer en de gain beneden de -3 dB houdt is de geluidskwaliteit best ok. Zeker met mp3's van 320kb/s. Ik ben het eens dat de eq niet echt top is. Hij kraakt en tikt.

Serato is zeker een goed product. Het is echter veel duurder dan VDJ met een Maya geluidskaart en 2 Time code vinyls. Daarnaast is de functionaliteit een stuk minder. Geen sampler, geen effecten, geen video, geen skins, geen user mappable keys, geen externe controllers anders van de vinyls of cds, etc.

VDJ is de opvolger van Atomix mp3. Volgens mij kwam de eerste versie van VDJ uit in 2002 of begin 2003. Ik gebruik VDJ vanaf versie 1 en het is elke keer verbeterd. Ik ben het echter eens dat de developers nieuwigheden leuker vinden om te maken dan het verbeteren van bestaande functionaliteit. Ik weet wel dat ze met de sound engine bezig zijn. Dus wie weet in de volgende versie...
Ewout
 

Posté Thu 22 Dec 05 @ 8:19 pm
Mjah, om eerlijk te zijn vind ik het nogal crue om met de huidige engine te draaien van V-DJ, in de zin van, zoals ook de mening van Paul is toegedaan, voor klein gebruik, ok, maar voor grote systemen/gigs kun je hiermee niet aan komen zetten, terwijl als je de foto's van V-DJ ziet, lopen ze meer te promoten dan er werkelijk mee aan het werk te zijn. Wil niet bashen, maar bedoeld als positieve kritiek.

Heb net djdecks ff snel getest maar dat werkt een stuk prettiger, al heeft deze ook nog een lange weg te gaan. Maar zoals de loop editor, gewoon fantastisch en het geluid is vele malen beter, zo ook de pitch reageet fijner. Overigens zitten er nog wel wat bugs in combo met de MK2 maar zal die volgende week ff posten op het forum daar. Als er ook nog video mixing bij djdecks komt dan denk ik dat V-DJ een geduchte concurrent eraan krijgt, op zich wel goed een beetje competitie want daar heeft de consument alleen maar voordeel van. PCDJ vind ik ook niet echt fantastisch werken, maar dat is persoonlijk. Traktor klinkt goed, maar heeft niet de functionaliteit die ik zoek.

Denk dat er meer op ingespeeld gaat worden, zowel soft als hardwarematig, maar het word goed rondkijken, de pakketjes blijven prijzig :o)
 

Posté Fri 23 Dec 05 @ 4:27 am
Parabellum,
volgens mij hangt het ook van de geluidskaart af. Als je de gain op 0dB zet klinkt het niet ok, maar ik hou deze steeds rond de -3dB, dit zorgt voor een beter geluidsbeeld.
Ik draai tijdens mijn drive in ongeveer 20% van de pc, de rest van cd. Je hoort wel verschil, maar echt storend is het niet. Ik draai regelmatig samen met DJ Stylo. Hij draait 100% met VDJ. Ook hij heeft nog nooit klachten gehad over de geluidskwaliteit. Ik draai zelf met een 5kW Pa en ik krijg altijd positieve reacties op het geluid.
Als je het met studio apperatuur vergelijkt zal er wel een groot verschil zijn. Maar in de eerste de beste dancing of sporthal is de acoustiek zowiezo dramatisch.
Ewout
 

Posté Fri 23 Dec 05 @ 6:29 pm
Superstom,

Ik doelde niet zo zo zeer op de uitsturing, een goeie uitsturing hangt ook weer af van mengtafel etc.
Waar het mij meer om ging, naarmate je meer mixed, vooral met videoclips of .VOB files, dat je dan steeds meer een brak geluid krijgt. Het lijkt wel of de engine de cache niet "leeg" gooit bij een nieuw nummer.

En met mp3's werken hoeft niet veel verschil te maken idd, tis ook maar net in wat voor kwaliteit het geripped is en hoeft niet voor .wav/cd onder te doen. En of je nu met 5 kilowatt draait zegt ook niet veel. Overigens komt het brakke geluid vaak doordat hallen etc. te hoog zijn maar dat valt goed op te vangen door een meerdere speaker opstelling met een time delay correctie, verspreid door de zaal. Daarom ben ik bij dat goeie dancing's een betere opstelling hebben dan vroeger. Galm en delay hoor je daardoor niet meer.

Maar je heb een leuke set-up, zeker weten, tis je wel toe vertouwd om een avondje te verzorgen, maar jah, wil je wel eens horen mixen, mischien zie ik je nog eens op MSN ;0)
 

Posté Sun 25 Dec 05 @ 2:50 am
Ik ben wel van plan om vob files te gaan draaien, maar nu draai ik alleen nog mp3's. Het is mij niet opgevallen dat de geluidskwaliteit steeds minder wordt. Ik heb wel een aantal keren gehad dat de gain in VDJ te hoog stond. Hierdoor begon het geluid erg te vervormen.

Door het een en ander te testen kwam ik erachter dat als je de limiter en de time stretch functie aanzet de geluidskkwaliteit erg matig is. Als je ze uitzet dan is het goed te doen. Daarnaast kwam ik er achter dat als je de gain in vdj onder de -3dB houdt de geluidskwaliteit veel beter is dan als de uitsturing hoger is. Daarom noemde ik dit als tip om de geluidskkwaliteit te verbeteren

Daarrnaast is natuurlijk ook je geluidskaart van groot belang. Ik heb jaren geleden een keer een pc met een soundblaster live geprobeerd met de drive in show. Als je geen muziek afspeelde, alleen de schuif open zette, leek het wel of er buiten een storm waaide, zoveel ruis. Nu gebruik ik een maya usb en deze ruist maar een heel klein beetje. Zodra je muziek begint af te spelen hoor je er niets meer van.

Ik gebruik verder alleen maar zelf geripte mp3 bestanden van originele cds. Ik heb ook wel eens van iemand een nummer gekregen dat van het Internet gedownload was, maar dit klonk voor geen meter.

Ewout
 

Posté Tue 27 Dec 05 @ 7:36 pm
rene71Home userMember since 2005
Kan iemand mij vertellen waar ik een Hercules MK2 DJ console kan kopen?? Ben bij DJ shops geweest, maar die hebben hier nog nooit van gehoord en ik heb vanaf 04-01 al een besteling lopen bij een online shop, maar die wordt iedere x verleng. Is nu uitgesteld tot 24-04.
Indien iemand het weet graag een specifieke naam, zodat ik weet waar ik naar toe moet!!
 

Posté Fri 10 Mar 06 @ 1:39 pm


(Les anciens sujets et forums sont automatiquement fermés)