Connexion rapide:  

Forum: Dutch Forum

Sujet problemen met draaien

Ce topic est ancien et peut contenir des informations obselètes ou incorrectes.

slisseHome userMember since 2004
als ik met virtual dj draai krijg ik regelmatig even een hapering van mijn muziek. is mss maar een honderste van een seconde maar hoor je natuurlijk wel heel duidelijk. Zeker wanneer je 2 liedjes door elkaar aan het mixen bent loopt dit echter niet goed. Wie kan mij hiermee helpen. vroeger had ik dit niet, maar is wel duidelijk te horen ? kan iemand mij hiermee helpen

Het gebeurd niet met elk liedje maar af en toe gebeurd dit. natuurlijk heel lastig
 

Posté Tue 13 Jun 06 @ 3:18 pm
Weet je zeker dat je liedje volledig ingeladen was? Anders kan dit wel de oorzaak zijn. Wat je daar kan tegen doen weet ik niet direct.

Heb je ook nog andere programma's op de achtergrond opstaan? Die kunnen je pc ook vertragen.
 

Posté Tue 13 Jun 06 @ 5:01 pm
als naast je liedje geen * staat naast de BPM zal dit liedje ook niet perfect werken in VDJ want dat switcht de BPM volgens VDJ
 

Posté Tue 13 Jun 06 @ 6:27 pm
Als er een sterretje staat, betekend het dat het nummer een constante beat heeft en dat het nummer gemixed kan worden met beat lock of via de automix functie. Dit heeft echter niets te maken met het stotteren of haperen van de muziek.
Wat voor een pc gebruik je, hoeveel geheugen zit hierin? Heb je alle performance tips en trucs uitgevoerd die hier op de site genoemd worden? Heb je verder alle applicaties en achtergrond services afgesloten?
Ewout
 

Posté Tue 13 Jun 06 @ 8:03 pm
slisseHome userMember since 2004
pentium 4 cpu 3000 ghz
kloksnelheid 3.01 ghz, 512 mb
windows xp service pack 2
gebruik nu virtual dj 3.4
2 soundkaarten, RealTek HD + sb audigy 2 ZS
gebruik ook hercules dj control
 

Posté Wed 14 Jun 06 @ 2:30 pm
Beide geluidskaarten zijn niet echt pro, hier zouden de problemen vandaan kunnen komen, Draait die creative op 44khz of op 48khz?
Ik gebruik een soortgelijke pc (3GHz, 1G memory) bij mijn drive in show, zonder enig probleem. Upgraden naar 1 of 2G zou zeker ook helpen, zeker als je lnage nummers laad (>7 minuten)
Ewout
 

Posté Thu 15 Jun 06 @ 12:24 am
slisseHome userMember since 2004
hij draaid op 48 khz.. kan deze alleen op 96 khz zetten.. dit is wel de uitvoer
de invoer kan ik niet veranderen en heb vroeger ook met deze soundkaart gedraaid en nooit problemen gekend eigenlijk, en ik gebruik alleen maar mp3.
 

Posté Thu 15 Jun 06 @ 1:49 pm
lijkt me ook zowiezo iets met je pc te maken hebben , had vroeger een trage pc en dan deed die dat ook maar dan veel meer en harder ..

nu bij me'n nieuwe pc , loopt alles lekker en vlot zonder stotteringen en happeringen.

zoals gezegt , kun je echt beter ff wachten tot heel het liedje volledig is ingeladen en dan nog ff wachten ...

of pc upgraden lijkt me een goeie oplossing, ik zou eerst wat meer geheugen bij steken.

 

Posté Thu 15 Jun 06 @ 4:00 pm
ik heb ook een realtek HD en je hebt er geen probleem mee mss niet echt pro zoals ewout zegt maar met zo'n geluidskaartje kan je al ardig toffe dingen mee doen
 

Posté Thu 15 Jun 06 @ 6:46 pm
Als die creative op 48kHz draait en deze gebruik je met vdj, zou ik overschakelen op de realtec. VDJ is namelijk gebouwd voor een 44kHz geluidskaart. Nu probeert VDJ te resamplen van 44 naar 48 kHz, wat leidt tot haperingen, plops en clicks.
Misschien is dit in vdj4 verbeterd.
Ewout
 

Posté Thu 15 Jun 06 @ 9:51 pm
slisseHome userMember since 2004
ja ok, thanks. dat zal ik dan eens proberen se.. hopelijk helpt het. en wanneer komt VDJ 4 uit ? enig idee
 

Posté Fri 16 Jun 06 @ 1:59 pm
slisseHome userMember since 2004
thanks makker, met mijn realtec soundkaart heb ik dit probleem niet.. bedankt !!
 

Posté Mon 19 Jun 06 @ 1:49 pm
Graag gedaan, ben blij dat het nu werkt.
Ewout
 

Posté Thu 22 Jun 06 @ 8:04 pm


(Les anciens sujets et forums sont automatiquement fermés)