Connexion rapide:  

Forum: Dutch Forum

Sujet Audio Software?

Ce topic est ancien et peut contenir des informations obselètes ou incorrectes.

Ik heb overlaatst enkele leuke bootlegs gevonden tijdens het mixen en had deze graag omgegoten tot volledige tracks.
Aangezien het bijna onmogelijk is (lees: heel tijdrovend en frustrerend) om alles met VDJ te realiseren, ben ik op zoek naar een ander audio programma.
De bedoeling is dat ik begin met een basis track en daarop zou ik dan loops en samples van andere tracks plakken. Knip- en plakwerk dus.
Eigenlijk is het een soort mixen van tracks maar dan niet 'live'.
Het maken van eigen melodiëen, enz is voor mij (nog) niet van toepassing
Veel ervaring met audioprogramma's buiten VDJ heb ik niet en dus opteer ik wel voor een 'easy to use' soort programma (als dat bestaat tenminste :o).
Heeft iemand een idee welk programma hiervoor geschikt is?

GnoedeL
 

Posté Mon 30 Aug 04 @ 12:53 am
wat jij wil is multitracken,
dat wordt vaak gebruikt bij off-line mixing en het maken van bijv de tmf-jaarmixen, radiospots etc.

het concept is dat je meerdere audiosporen door elkaar kunt laten lopen. Hierdoor kun je tracks dmv een sample o.i.d. aan elkaar laten overlopen.

track 1 muziekje, track 2 sample, track 3 stemmetje, track 4 loopje etc, deze kun je in elkaar laten overlopen (fading, mixing , effecten erop etc)

Kijk eens naar audobe audition 1.5.
Dit is de opvolger van cooledit pro.
 

Posté Mon 30 Aug 04 @ 8:11 am
djjbPRO InfinityMember since 2004
mixmeister is ook een cool progje
 

Posté Mon 30 Aug 04 @ 11:55 am
Thanks, ik zal de de demo's van de programma's bekijken!
 

Posté Mon 30 Aug 04 @ 1:09 pm
ivarPRO InfinityMember since 2004
en is dat wat je zocht ???

want ik gebruik en ken alleen maar cakewalk pro audio en alles gaat daar erg goed mee, maar ben altijd opzoek naar nieuwe programma's
 

Posté Thu 02 Sep 04 @ 3:05 pm
Wel ja, het zijn inderdaad programma's waarmee je het kan realiseren. Maar het blijft toch een zoektocht naar een programma dat je ligt.
 

Posté Fri 03 Sep 04 @ 1:41 am
Kent iemand het programma "MAGIX music maker 2004" ???
Het lijkt me een leuk alternatief voor de meer professionele multi-tracking programma's.
Heeft iemand het programma al eens getest?
 

Posté Sat 11 Sep 04 @ 11:08 pm
MAGIC music maker is voor...uhmmm 12 jarige kiddies die net weten hoe ze een muis moeten gebruiken ? :)
Sorry no flame intented maar er is weldegelijk betere software te krijgen. Voordeel van MAGIC music maker... je kan het overal voor een habbekrats kopen.

Maaruh waarom betalen ?

Kijk eens naar deze : http://www.kreatives.org/kristal/index.php?section=news

helemaal gratis :-)

 

Posté Sun 12 Sep 04 @ 1:12 am
Leuk, ik zal het testen! Thx
 

Posté Sun 12 Sep 04 @ 10:47 am
Ik heb Adobe Audition al een beetje onder de knie, maar heb nog enkele probleempjes !
Ik zou zeer graag jaarmixen, megamixen ineen steken, maar ik val eigenlijk al stil bij de basis van het maken van zo'n mix, en dat is de BPM.
Hoe kan ik in Adobe Audition een song analyseren om te zien welke BPM het is, of misschien kan je de BPM ergens ingeven ? En dan is het probleem natuurlijk .... Hoe pas ik die BPM aan ?

Ik hoop dat iemand mij kan helpen, en dan kan ik eens proberen mijn creativiteit zijn loop te laten gaan !
 

Posté Sat 04 Jun 05 @ 1:25 pm


(Les anciens sujets et forums sont automatiquement fermés)