Connexion rapide:  

Forum: Dutch Forum

Sujet de grote aldi aanbieding dj controller - Page: 11

Cette partie de ce topic est ancien et peut contenir des informations obselètes ou incorrectes

Hallo,

Ik ben dom geweest en ik heb per ongelijk het stuurprogramma verweijderd.

Dus als ik hem nu aansluit staat er dat het apparaat niet ondersteund word...

Weet iemand waar ik dit stuurprogramma kan downloaden of kan iemand mij die mailen?

Gr dj stan.

PS eerst werkte die perfect alleen is mijn laptop heel oud en traag... Dus ik heb hem op de computer aangesloten en werkte perfect.
 

Posté Sun 19 Aug 12 @ 5:28 am
Je hebt geen apart stuurprogramma nodig. Het ding werkt op Windows-drivers. Als je die hebt weggegooid, kun je Windows Update draaien en kijken of ze dan vanzelf weer worden binnen gehaald. Anders opnieuw installeren en Windows op het WWW naar de drivers laten zoeken.

@Liquinto: de meegeleverde kabels zijn van Chinese kwaltieit. Je kunt eens proberen met een beetje contactspray de stekkerverbindingen van de USB-kabel (ZUINIG!!!) in te spuiten en een aantal malen de stekker in- en uit te nemen. Anders proberen met een andere USB-kabel. Pak die van de printer even, is wrs dezelfde. En gebruik nou geen WD40, dat is geen contactspray, da's een smeermiddel en niet bedoeld voor elektrische contacten....

@Buburu: Via configuratiescherm / software het programma verwijderen, dan de map Mijn Documenten/Virtual DJ verwijderen.
Downoad en installeer CCleaner ( http://www.piriform.com/CCLEANER ) en laat het programma je registry schoonmaken (wordt je PC ook nog eens wat sneller van).
Daarna alles opnieuw installeren (eerst de controller, daarna VDJ)
 

Posté Sun 19 Aug 12 @ 6:20 am
buburuLE userMember since 2012
Hallo Martin FourS, bedankt voor je reactie. Ik begrijp alleen 1 ding niet. Hoe kan je eerst de controller installeren en dan VJ? Er zit alleen een VJ installatie cd bij... daar staat alleen een virtual Dj installatie op.
 

Posté Tue 21 Aug 12 @ 12:19 pm
Da's simpel: prik het ding in met de USB-kabel en Windows installeert de drivers. Het is een gewone USB-geluidskaart voor Windows, dus die heeft de drivers al aan boord. Tenzij je die verwijderd heb, maar dan komt mijn eerdere uitleg weer van pas. Als Windows aangeeft dat het nieuwe apparaat is geïnstalleerd en kan worden gebruikt, installeer je VDJ.
 

Posté Tue 21 Aug 12 @ 1:19 pm
buburuLE userMember since 2012
Hallo Martin FourS, ik heb alles opnieuw geinstalleerd. Vervolgens heb ik bij config de volgende instellingen:

inputs: none

outputs: headphones master: first card/headphones: second card

soundcard: 2 cards primair geluidsprogramma
luidsprekers(3-control main)

de luidsprekers zitten aangesloten op de computer en de koptelefoon op de DJ controller

ik hoor hard geluid uit de koptelefoon en kan het geluid alleen aan de voorkant bijstellen met het headphone knopje

wat doe ik nog allemaal fout?

inmiddels heb ik nog wat andere sound setup instellingen geprobeerd en ik kan inmiddels beide mixers bedienen als ik zowel de koptelefoon als de speakers op de dj controler aansluit. Blijft over: hoe kan je op je koptelefoon luisteren op 1 kanaal terwijl o het andere kanaal muziek uit de speakers komt? Nu hoor ik op koptelefoon en speakers tegelijk geluid....
wat ik ook niet begrijp is dat zowel de booth volumeknop als de masterknop niet lijken te werken

ik begin te denken dat de speakers misschien niet op de computer of op 1 van de 2 koptelefoonaansluitingen moeten worden aangesloten maar op de achterkant van de controller bij balanced output of misschien bij master of booth output? Ik heb nu alleen een speakersetje met een koptelefoonplugje om aan te sluiten op een computer of laptop.....

 

Posté Tue 21 Aug 12 @ 2:06 pm
yourtPRO InfinityMember since 2003
Misschien een beetje off topic, maar wel veel unlicensed users in deze Aldi-thread.
Nochthans zit de LE er wel bijgeleverd hé...
Ik ben destijds begonnen met een Hercules DJconsole instapper. Nu ja, die was toen redelijk uniek nog.
In deze tijden van keuze en kwaliteiten zou ik misschien toch eerder iets duurder gaan.

En kwaliteit, tja... ik heb ook nog een Numark iDJ2 (die staat hier precies al niet meer onder hardware) en ook een Synq PCM-1 (idem).
Die laatste wordt wel ondersteund door het bijgeleverde Deckadance; Heb dat in een rack geïnstalleerd achter een 1U serverrack.
Werkt goed, en na wat gedoe gaat het met VirtualDJ ook. Alleen de touch screen 'keybord' input (die ik enkele jaren geleden in Center Parcs al zag), mis ik nog steeds... al heb ik al lang een touch screen aan mijn rackdeksel hangen (wel nog single touch).
Allemaal duurdere setups, maar er is toch wel een serieus verschil in kwaliteit en gebruiksgemak. Home party met een laptop en wat kabeltjes en geklooi, dat lukt wel. maar zo'n deftige DJ rack met ingebouwde amp, x-over, controllers, server, keybordschuif en tafeltje voor laptop als backup... dat zet je snel op in gelijk welke zaal. Ligt er maar aan wat je wil doen, met dien verstande dat een minimum an kwaliteit en gebruiksgemak toch meegenomen is. En dan is de Numark in zijn koffertje met gescande USB-drive (en dus zoekbare database) en iPad dock erbij toch heel handig, zeker uitgebreid met een laptop op de line-in. De Hercules? Die staat aangesloten, maar meestal werkloos in de tv-kast nu. misschien hebben de kids er binnenkort iets aan als ze wat ouder zijn.
 

Posté Wed 22 Aug 12 @ 5:05 am
hallo mensen,

ik had de dj controller gekocht en was er HET EERSTE UUR tevreden over.

dat DAT ENE UUR werkte hij niet meer (i don't now waarom.

Ik heb hem truggebracht omdat ik het zat was en te veel geld vond om hem maar te koop te zetten op marktplaats.

nu ben ik op zoek naar de hercules dj control instinct.

is deze ongeveer hetzelfde???

gr DJ St@n (stan gommans)
 

Posté Wed 22 Aug 12 @ 8:23 am
ongeveer, maar die van hercules werken over het algemeen wel
 

Posté Wed 22 Aug 12 @ 9:58 am
buburuLE userMember since 2012
Hallo Martin FourS, ik heb alles opnieuw geinstalleerd. Vervolgens heb ik bij config de volgende instellingen:

inputs: none

outputs: headphones master: first card/headphones: second card

soundcard: 2 cards primair geluidsprogramma
luidsprekers(3-control main)

de luidsprekers zitten aangesloten op de computer en de koptelefoon op de DJ controller

ik hoor hard geluid uit de koptelefoon en kan het geluid alleen aan de voorkant bijstellen met het headphone knopje

wat doe ik nog allemaal fout?

inmiddels heb ik nog wat andere sound setup instellingen geprobeerd en ik kan inmiddels beide mixers bedienen als ik zowel de koptelefoon als de speakers op de dj controler aansluit(of 1 van de 2 kan ook). Blijft over: hoe kan je op je koptelefoon luisteren op 1 kanaal terwijl op het andere kanaal muziek uit de speakers komt? Nu hoor ik op koptelefoon en speakers tegelijk geluid....
wat ik ook niet begrijp is dat zowel de booth volumeknop als de masterknop niet lijken te werken

ik begin te denken dat de speakers misschien niet op de computer of op 1 van de 2 koptelefoonaansluitingen moeten worden aangesloten maar op de achterkant van de controller bij balanced output of misschien bij master of booth output? Ik heb nu alleen een speakersetje met een koptelefoonplugje om aan te sluiten op een computer of laptop.....

 

Posté Wed 22 Aug 12 @ 2:48 pm
buburu wrote :

ik begin te denken dat de speakers misschien niet op de computer of op 1 van de 2 koptelefoonaansluitingen moeten worden aangesloten maar op de achterkant van de controller bij balanced output of misschien bij master....


Nu denk je de goede kant op....
Balanced Out en Master zijn beide dezelfde uitgangen. Het hangt dus af van de kabels die je hebt op welke de speakers worden aangesloten.
2 Cards is goed, Master : First card en Headphones: Second card zou ook goed moeten zijn, maar als je kunt voorbeluisteren op je speakers en je totaalgeluid over de koptelefoon hoort, kun je die instellingen ook omdraaien.
Bij Primaire Geluidskaart moet je kiezen voor de geluidskaarten van de controller. Ik heb het ding niet dus ik kan niet zien wat de juiste naam is. De goede setup staat alleen wel omschreven in dit topic. Ik meen op de 5e of 6e pagina.

Booth is voor de speakers die je als DJ om je heen hebt liggen om te horen wat er in de zaal gebeurt. Kan nu ff niet nakijken of die uitgang een aparte volumeregeling heeft.

En als je jezelf nu moet quoten, haal dan niet de tekst "quote" met alles wat er omheen staat weg. Als je het laat staan krijg je het grijze vlak zoals hier bovenaan. Dan blijft het begrijpelijk en hoef ik niet te zoeken waar je oude tekst stopt en de nieuwe begint. Maar quoten is hier helemaal niet nodig. Klik gewoon op het bladzijde-tekentje midden onder om een nieuwe post te beginnen.
 

Posté Wed 22 Aug 12 @ 3:22 pm
buburuLE userMember since 2012
Ok, Martin FourS, ik ben een beetje digibetisch en kon nog wel met platen en cds draaien via een ouderwetse mixer, maar met computers ben ik niet zo handig...
 

Posté Wed 22 Aug 12 @ 3:38 pm
buburuLE userMember since 2012



Ik heb nu ook mijn registratienummer op deze website ingevoerd en een update geinstalleerd, hopelijk kom ik nu verder....wordt vervolgd...

Martin FourS, als je dit leest, help me dan als je wil!!
Ook na het lezen van de audio set up guide kom ik er niet uit, er staan daar voorbeelden bij de config die ik niet kan instellen, zoals bij de headphones using 2 soundcards (lijkt mij mijn situatie, want op de computer zit denk ik een soundcard, of ingebouwd in de speakerset?)
laat het voorbeeld de opties: speakers(high definition audio device en speakers USB sound device zien, terwijl ik die keuze niet kan maken!!??

ik begrijp het echt niet!Nu heb ik bij config het volgende ingesteld:

inputs: none

outputs: headphones master: first card/headphones: second card

soundcard: 2 cards en luidsprekers(3-control main)
luidsprekers(3-controlheadphone)
beide kanalen kunnen nu harder en zachter worden gezet, zowel koptelefoon als speakers zijn aangesloten aan de voorkant van de controller
maar nog steeds kan ik niet een nummer luisteren op de koptelefoon terwijl de speakers het andere nummer spelen....
ik ben gewend dat er een knopje is om 1 van de 2 kanalen alleen op de koptelefoon te kunnen horen, of je draait aan de gainknop, maar dit werkt ook niet... ik weet het echt niet meer....
 

Posté Wed 22 Aug 12 @ 3:40 pm
buburuLE userMember since 2012
ik heb nu de tekst van vandaag in een apart bericht gezet, ik hoop dat het nu duidelijk is
 

Posté Wed 22 Aug 12 @ 3:42 pm
buburuLE userMember since 2012
Als je de audio set up guide leest staat er het op pag. 5 het volgende:

BASIC (QUICK) CONFIGURATIONS - HEADPHONES

Similar to the Mono Separated, but with 2 sound cards you will not need a splitter. VirtualDJ splits the output based on the selection of the sound cards.
To the right of the sound card option drop-down, the 2 additional drop-down identify first and second cards. Top option is the first card and bottom option is the second.
Again, if the connections made are backwards, use VirtualDJ to swap the connections by changing the Output options to Master: Second card / Headphones: First card

Ik denk als ik dit lees dat het mogelijk moet zijn om met een los speaker setje die je normaal op de computer aansluit en een koptelefoon gewoon het apparaat kan gebruiken.

Vervolgens wordt er niet gezegd waar je de speakers en/of de koptelefoon moet inpluggen?
 

Posté Wed 22 Aug 12 @ 4:00 pm
Gerben046 wrote :
ik heb hem inmiddels net als boardmaniac het apparaatje vanmorgen werkende gekregen.

- op de achterkant van de controller heb ik de tulpstekkertjes in de uitgang REC zitten en het schuifje ernaast op pc staan

Maar die kunnen dus ook in de Master Out of de Balanced Out.
Gerben046 wrote :
- die tulpstekkertjes zitten aan de andere kant in mn stereosetje en nu heb ik geluid op mn boxen en ik kan voorluisteren

virtual dj instellingen:

- Inputs: None

- Outputs: Master: First card / Headphones: second card

Sound card: 2 Cards en dan Luidsprekers (USB audio main), en Luidsprekers (USB audio phone)


De instellingen zoals door andere gebruikers als werkend gemeld. Zoals ik zei: het staat allemaal in dit topic.
 

Posté Wed 22 Aug 12 @ 4:02 pm
buburuLE userMember since 2012
Ik zal wel heel dom zijn, maar is het dus niet mogelijk om de speakers op de computer aan te sluiten, terwijl de koptelefoon in de controller gaat?

Als dat zo is moet ik een splitter kopen, zodat ik de kleine koptelefoonplug van de speakerset in de achterkant van de controller kan steken.

Is dit juist?

 

Posté Wed 22 Aug 12 @ 4:06 pm
buburuLE userMember since 2012
Ik ga morgen naar een winkel om te kijken of er zo'n verloopstekker bestaat, bedankt Martin FourS

er is nog 1 klein verschil:

ik kan alleen de instellingen bij config niet helemaal zo als gezegd zetten, maar wel het volgende:

inputs: none

outputs: headphones master: first card/headphones: second card

soundcard: 2 cards en luidsprekers(3-control main)
luidsprekers(3-controlheadphone)

bij soundcard is er verder alleen nog de term: primair geluidsstuurprogramma

nu maar hopen dat er zo'n splitter is en dat het dan werkt! Nogmaals alvast bedankt!
 

Posté Wed 22 Aug 12 @ 4:13 pm
buburuLE userMember since 2012
De speakerset die ik heb bestaat uit een woofer en 2 speakers, deze verdwijnen alle drie in een volume controle knop met apart een knopje voor de bass en een aan/uit knop. Ook kan er nog een koptelefoon in worden gestoken....
 

Posté Wed 22 Aug 12 @ 4:17 pm
Zoals ik al dacht is prijs gezakt in de lokale aldi, van 119,- naar 79,- of 69,- weet niet meer zeker maar ik denk 79,- Ik heb echter helemaal geen interesse meer.

Aldi Nijmegen centrum had ze gisteren nog staan.
 

Posté Sat 25 Aug 12 @ 7:10 am
@Buburu: ff gemist....
De instellingen zoals eerder gemeld zijn voor de aanbieding van vorig jaar. Je zal zelf uit moeten vinden of de kaart die je nu hebt geselecteerd de goede is. Misschien dat iemand anders die dezelfde controller heeft dat kan bevestigen. Die verloopstekker (Geen splitter!!) bestaat. Die zit tegenwoordig bij bijna elke koptelefoon die je koopt (en dan bedoel ik niet van die dopjes maar een fatsoenlijke koptelefoon) en zijn prima los verkrijgbaar.
Als je het topic even doorleest (pag. 4, 5 en 6) dan kun je lezen dat er ook gebruikers zijn die de interne kaart van de PC / laptop hebben geselecteerd als Master. Het kan dus wel.

@LordKrent: De vorige aanbieding was in recordtijd uitverkocht. Als die dingen nu na 2 maanden nog te vinden zijn leren mensen blijkbaar snel ;)
 

Posté Sat 25 Aug 12 @ 7:23 am
73%