Connexion rapide:  

Forum: Dutch Forum

Sujet de grote aldi aanbieding dj controller - Page: 10

Cette partie de ce topic est ancien et peut contenir des informations obselètes ou incorrectes

dj jamplay wrote :
Hallo wat houdt Booth en Master volume in? Ik probeer ze te gebruiken maar ik hoor geen verschil in de geluid. Als ik een kleine mengpaneel zou kopen en die aansluit op die controller en de microfoon er ook in doet zal het dan gaan werken?


Booth Volume zou ik niet weten, maar reageert bij mij niet bij mappen.
De Master Volume zou de volume van alles moeten zijn.
 

Posté Tue 24 Jul 12 @ 1:52 pm
Hallo, ik heb zojuist de koptelefoon van de Wolfgang aan de praat gekregen wat mij ongeveer een uur kostte maar nu is het heel makkelijk!

-Wat je als eerst moet doen is waarschijnlijk de adapter gebruiken! Hier heb ik de meeste tijd aan besteed voordat ik door had dat de controller niet genoeg stroom uit de USB kon halen om de koptelefoon te laten werken, dus dat als eerst doen. Als je dit niet doet is de kans dat je controller automatisch de verbinding verbreekt.
-Als alles aangesloten is heb ik de instellingen gebruikt die ik als afbeelding heb toegevoegd en toen werkte het gewoon, Pas op want de koptelefoon gaat hard! (Ik ben nog steeds tijdelijk doof :S hahaha)

Vraag maar als je vragen hebt!

Bijlage:
 

Posté Tue 24 Jul 12 @ 2:02 pm
booth en master zijn 2 verschillende volumeregelingen.

op professionelere audio apparatuur zijn dit 2 uitgangen, 1 master voor het volume in de zaal en een booth voor het volume in de dj booth
 

Posté Wed 25 Jul 12 @ 9:09 am
xZazeyHome userMember since 2012
Heb ook al een maand de DJ controller binnen, het syncen is een beetje lastig met VDJ, je kan het beste je geluid helemaal omlaag zetten, voor horen door je headphone wat degene boven mij heeft uitgelegd, dan het aan te zetten en op het goede moment je geluid voluit zetten. Dan weet je zeker dat die in Sync loopt! =)

En yes, ik zit ook met het mapping probleem betreft Traktor, maar heb het naast mij gelaten en met VDJ verder gegaan.

Ik heb al een paar mixes afgemaakt; [Link verwijderd]

Misschien is het een leuk idee'tje om ideeen uit te wisselen betreft dit apparaat?

EDIT MOD: Links naar externe sites zijn helaas niet toegestaan voor No License Users
 

Posté Fri 27 Jul 12 @ 11:09 am
Om even wat meer info te geven over de aldi aanbieding van zaterdag a.s. en om wat verspreiding over verschillende topics te voorkomen:

2012

deze merkloze controller met ingebouwde geluidskaart wordt ook verkocht onder de merknaam omnitronic en koolsound.
omnitronic verkoopt degene zonder ingebouwde geluidskaart en koolsound degene met en zonder de ingebouwde geluidskaart zoals die bij de aldi staat.
specificaties zijn:

Professional DJ USB Midi Controller Optimized for the software Virtual DJ compatible with Windows and Mac 2 Sensitive multifunctions wheels Crossfader Adjustable 10 Effects including Scratch, Flanger, Brake, Filter and Echo…. Stereo RCA Input to connect CD player or Turnatbles Microphone input with Jack 6.35mm Stereo RCA output for the connection of an amlifier Headphone output with Jack 6.35mm Mixer function : • 1 crossfader • 2 Volume faders • 2 equalizer 3 bands Bass/Medium/Aigue • 2 Gain Knobs • Adjustable Master, Cue Mix et Cue Level volume • 1 Track/Folder selector track for the navigation • 2 knobs Load A et B Players function : • 2 Jog Wheels pour for Scracth, speed and cueing • 2 Pitch faders • 4 Pitch bend knobs • 6 Cue knobs • 6 Loop knobs for In/out/Reloop • Parametrable effects knobs Powered by USB Software Virtual DJ included



welke versie van vdj erbij zit is niet duidelijk, maar het is natuurlijk wel een LE editie
de prijs van de koolsound bij bax is 159 euro



de werking zal vergelijkbaar zijn met de instapseries van hercules evenals de geluidskwaliteit.

setting in vdj

input:none
output: headphones ---> master card 1/ headphones card 2
soundcard: 2 cards
[EDIT Mod: Link naar site waarbij direct een download wordt gestart. Dacht het niet...]
 

Posté Sat 28 Jul 12 @ 12:19 pm
Djthiagoabyter wrote :

deze merkloze controller met ingebouwde geluidskaart wordt ook verkocht onder de merknaam omnitronic en koolsound.
omnitronic verkoopt degene zonder ingebouwde geluidskaart....


Da's niet helemaal waar: De Omnitronic wordt verkocht in 3 verschillende uitvoeringen: De TMC 1, TMC 2 en TMC 3, al dan niet met MK2-toevoeging. Alleen de TMC 1 heeft geen geluidskaart aan boord. Zoals ik (op de vorige pagina) eerder heb aangegeven komt de Aldi-aanbieding op het oog overeen met de TMC2. Dat was met de vorige aanbieding ook zo.

Merkloos is hij ook niet: Wondermusic gaf hier ergens boven al aan dat het ding nu verkocht wordt onder de merknaam Wolfgang.

Het blijft gewoon een Chinees ding met de bijbehorende kuren.

Ik begrijp je goede bedoeling maar je post bestaat uit verkeerde info en info die in dit topic al terug te vinden is. Als voorbeeld: De controller die aankomende zaterdag in de aanbieding gaat is een game-controller: >>KLIK<<. Goedemorgen..... De Wolfgang controller-aanbieding is van vorige maand.
De instellingen staan hier een paar posts boven, compleet met afbeeldingen. En als je dan een afbeelding wilt tonen, pak dan een bekende foto-server als Imageshack of iets dergelijks. Een site die ongevraagd probeert een bestand op m'n PC te zetten mag van mij tegen de muur. Daarom heb ik de link verwijderd. Je andere post in het Encoder-topic heb ik helemaal verwijderd ivm dezelfde grap.

Tot slot: er verspreid zich niets over verschillende topics. Daar zorgen wij wel voor...... :p
 

Posté Sat 28 Jul 12 @ 8:39 pm
Ik heb nog niemand iets horen vertellen over de geluidskwaliteit, ik ben zelf redelijk goede geluidskaarten gewend zoals de m-audio 24/96 met gelijkwaardige kwaliteit versterker en speakers.

Ga ik afknappen op het geluid wat eruit komt? En ja ik weet dat ik ook de interne geluidskaart voor mijn pc kan gebruiken maar dit setje wou ik voor de laptop gebruiken.

Ik lees ook wat over vertragingen bij het starten van nummers, heeft iedereen die ervaring of werkt het bij sommige mensen wel zonder vertragingen? Mixen met vertragingen is natuurlijk waardeloos. Misschien hebben de mensen met vertragingen geen asio draaien of een langzame laptop?
 

Posté Tue 31 Jul 12 @ 8:45 am
ik heb deze controller persoonlijk niet, maar wat ik je kan vertellen van ervaringen met vergelijkbare controllers met ingebouwde geluidskaart is dat het best leuk is op een computerspeakersetje, maar voor zaaltjes en harder volume snel tegen valt.
geluid is vaak wat doffer en minder dynamisch.
 

Posté Tue 31 Jul 12 @ 11:12 am
Bedankt voor je reply, denk dan maar niet dat ik 'm koop, erger mij al aan onboard & laptop geluidchipsets en die zullen vast niet veel slechter zijn.
 

Posté Tue 31 Jul 12 @ 6:02 pm
dat is de beste vergelijking inderdaad.
 

Posté Wed 01 Aug 12 @ 2:55 am
Quote :
booth en master zijn 2 verschillende volumeregelingen.

op professionelere audio apparatuur zijn dit 2 uitgangen, 1 master voor het volume in de zaal en een booth voor het volume in de dj booth

Ohja, deze uitgangen zitten op de achterkant.
Dan werkt alles zoals het moet bij mij.

Alleen gaat de sampler ook via de headphone, is niet erg maar deze gaat op vol volume. kan ik dit aanpassen of uitschakelen via headphone?
 

Posté Wed 08 Aug 12 @ 6:13 am
xZazeyHome userMember since 2012
Je kan er toch echt wel leuke dingen mee doen hoor.
Maakt niet uit zoveel uit wat je hebt voor een Digitale Controlller, zolang je maar leert omgaan met de Software en je apparatuur.
 

Posté Fri 10 Aug 12 @ 5:17 am
xZazey wrote :
Je kan er toch echt wel leuke dingen mee doen hoor.
Maakt niet uit zoveel uit wat je hebt voor een Digitale Controlller, zolang je maar leert omgaan met de Software en je apparatuur.

Helemaal mee eens
 

Posté Tue 14 Aug 12 @ 3:13 am
Hallo,

Kan iemand mij vertellen tot wanneer de actie Duurt?

Gr stan.
 

Posté Tue 14 Aug 12 @ 3:46 am
Als controller met goede geluidskaarten is er niks mis mee toch of heb je dan ook latency/vertraging ?
Heb namelijk een echo djx kaartje gekocht vor de laptop die asio drivers hebben, als ik die in combinatie gebruik met de controller heb je dan nog steeds vertragingen of heb je dan een kickass systeempje voor niet al te veel geld?

Sommige aldi's hebben ze nog maar ze verkopen dus niet al te best overal, wacht op een flinke korting, worden denk ik niet teruggestuurd, niet aldis formule volgens mij.
 

Posté Tue 14 Aug 12 @ 5:24 am
@Stan: Aldi acties duren een week of totdat de zooi is uitverkocht. Even navragen bij de Aldi dus of ze er nog hebben.

@LordKrent: De controller is niet ASIO-compatible. Kan dus alleen worden gebruikt met ASIO4ALL, maar da's geen ASIO. En het gebruik van een ASIO-apparaat in combinatie met een niet-ASIO apparaat gaat niet werken in VDJ. Je kunt proberen de geluidskaart in de controller volledig te omzeilen, maar ik had, in jouw plaats, gekeken naar een controller zonder geluidskaart. De Echo ziet er goed uit, goede reviews dus zeker bruikbaar.
 

Posté Tue 14 Aug 12 @ 6:07 am
ok bedankt voor de info, kan je mij iets beters aanraden in dezelfde prijsklasse?
 

Posté Tue 14 Aug 12 @ 11:35 am
in die prijsklasse koop je alleen maar OEM apparatuur, dus dezelfde merkloze controller waar verschillende fabrikanten hun sticker op plakken.
voor kwalitatief iets beter ben je snel 200 tot 300 euro meer kwijt
 

Posté Wed 15 Aug 12 @ 1:19 pm
Ik heb ook deze aldi/wolfgang controller gekocht, ik was in het begin heel tevreden met mijn controller maar ik werk er nu ongeveer 1 maand mee en de computer kan in eens de controller niet meer vinden. dit is pas mijn 1e controller ik ben oop pas 12 (17e word ik 13). ik heb eigenlijk alleen ervaring met produceren maar ik zou het fijn vinden als jullie me zouden kunnen helpen.

Ps. ik zat te denken dat het usb kabeltje kapot is maar dat lijkt me niet heel logisch ik ben er niet slordig mee omgegaan.
 

Posté Thu 16 Aug 12 @ 2:59 am
buburuLE userMember since 2012
hallo daar, ik begrijp er niks van. Ik krijg wel geluid (config zoals een van jullie heeft aangegeven en de switch op adaptor)maar de mixers doen het niet. Ik kan dus oo geen volume regelen op het apparaat met de mixers. Ook kan ik geen nummer luisteren op de speakers en tegelijkertijd de koptelefoon!!! Kan iemand mij helpen?
 

Posté Thu 16 Aug 12 @ 1:42 pm
66%