Connexion rapide:  

Forum: Dutch Forum

Sujet de grote aldi aanbieding dj controller - Page: 9

Cette partie de ce topic est ancien et peut contenir des informations obselètes ou incorrectes

Dozo10PRO InfinityMember since 2011
rickd159 wrote :

want ik wil er morgen een koopen



Je wilt er morgen een kopen, ik zou als ik jou was even wachten om te zien of het aangeboden product wel wat is.
De vorige keer met de Aldi actie controller zijn er een hoop mensen erg teleurgesteld.
Ik weet dat het "goedkoop"is maar goedkoop is niet altijd goed.
Ik heb zelf een mixtrack pro ( net ietsje duurder maar nog steeds erg goedkoop als je het vergelijkt met de rest)
 

Posté Fri 29 Jun 12 @ 11:27 am
Leuk, hoor, dat uitzoekwerk.... ;)
Het is vrijwel dezelfde als de vorige keer. Kwam ik toen uit op de Omnitronic TMC-2, nu denk ik dat het dezelfde controller is maar dan in de MK2-uitvoering. Uiteraard niet exact hetzelfde (andere faceplate) maar qua layout identiek. (Overigens ziet de versie zonder MK2 er net zo uit dus hoop ik maar dat ze hem onderhuids een stuk beter hebben gemaakt. Maar eerlijk gezegd verwacht ik dat....... niet :s)

Linkje naar de Aldi-aanbieding: [Link verwijderd. Niet meer actueel]
Linkje naar de Omnitronic TMC 2 MK2: >>Klik<<
 

Posté Fri 29 Jun 12 @ 11:57 am
Ik ga er een borrel op nemen: bijna 18:00 uur en nog geen vraag / probleem ;)
 

Posté Sat 30 Jun 12 @ 10:51 am
Proost, Martin. Je hebt het goed.
Prettig weekend.
Bij ons begint vanavond de rat race en dinsdag a.s. zijn er meer mensen dan plaats................


 

Posté Sat 30 Jun 12 @ 12:01 pm
Wat nou, economische malaise ;)
Succes!
 

Posté Sat 30 Jun 12 @ 12:03 pm
Dozo10PRO InfinityMember since 2011
Totally off topic gents ;-) maar euh ...PROOST Martin je hebt hem verdiend!!
Is het weer volleybal toernooi BOB of gewoon "in season"drukte ?
 

Posté Sat 30 Jun 12 @ 12:55 pm
Het seizoen begint..........................

of wat we ons eronder voor moeten stellen.
Een goed seizoen wordt het nooit meer maar de boel begint te draaien in het dorp.
 

Posté Sat 30 Jun 12 @ 7:42 pm
Hallo Ik ben voor het geluid van mijn microfoon naar een een winkel geweest en heb ik gevraagd als mijn microfoon even getest kan worden?
Het probleem was dat het wel op een gitaarversterker geluid gaf maar op mijn aldi mixer niet via mijn computer. Ik denk toch wat mij is verteld dat ik een klein mengpaneeltje ga kopen en die achetr op mijn aldi mixer ga aan sluiten via line input. Ik heb ook gelezen dat er gemixt kan worden met traktor hoe doe je dat? Ik zou dat heel graag willen weten. Want traktor heeft heelveel verschillende geluidsknopjes en andere dingen erop om te mixen.
 

Posté Sun 08 Jul 12 @ 7:20 am
Google eens op TraktorDJ of Native Instruments. Dit is het VDJ-forum. Traktor heeft zijn eigen forum waar ze je ongetwijfeld antwoord kunnen geven.
 

Posté Sun 08 Jul 12 @ 4:27 pm
dj jamplay wrote :
Want traktor heeft heelveel verschillende geluidsknopjes en andere dingen erop om te mixen.


"Heel veel verschillende geluidsknopjes en andere dingen erop om mee te mixen" ... Toeters en bellen maken geen mix.

Jij, de persoon achter de controller, maakt de mix. Tractor biedt je wellicht een paar features waarmee hele ervaren gebruikers bijzonder leuke dingen kunnen doen, maar zeker niet op een controller van deze afmeting, en al helemaal niet door een beginner. Los van het feit dat 75% van je succes bepaald wordt door WAT je draait, en niet HOE.

VDJ is een vrij vriendelijk pakket om mee te beginnen en ik denk dat het erg lang zal duren wil je echt tegen creatieve beperkingen oploopt waardoor je een ander pakket zou willen overwegen.

Ga het eerst eens proberen!
 

Posté Mon 09 Jul 12 @ 10:44 am
Ik zal gaan kijken op tractor. En die andere persoon bedankt voor jouw advies.
 

Posté Mon 09 Jul 12 @ 1:25 pm
't Is traktor. Googlen op Tractor levert je prachtige aanbiedingen en beschrijvingen van landbouwmachines.....

Wat ik je nog wel mee wil geven is dat Traktor een stuk minder vriendelijk is als het gaat om het maken van een mapping voor je controller. De Omnitronic werkt waarschijnlijk niet en voor zover ik kan nagaan kun je geen kant en klare mapping ophalen bij NI. Je zal die dus zelf moeten maken.
 

Posté Mon 09 Jul 12 @ 1:38 pm
Ik heb zelf geprobeerd om mijn dj controller van de aldi met traktor te laten werken, maar ik krijg ten eerste geen enkele beweging als ik mijn knopjes van de controller wil bewegen. En ik heb geprobeerd als ergens in de preference iets is waarmee ik mijn controller kan gebruiken. dat kan dus niet. Hij geeft andere controllers aan. En helemaal uitgezocht ben ik al denk ik. ik denk dat het geen nut heeft om verder te gaan zoeken. Maar ik wil wel graag weten wat een mapping is en hoe je die kan maken. Ik ben niet van professionele gebied ik kan wel een beetje mixen. Maar op het gebied van softwareinstallatie of Software engineering ben ik niet.
 

Posté Tue 10 Jul 12 @ 12:05 pm
Dat komt goed uit: Ik ook niet. Daarom lekker bij VDJ blijven hangen omdat mijn favo controllers standaard ondersteund worden ;)
Mapping is de vertaalslag die je moet maken om je software te laten snappen wat er moet gebeuren als je op een knop drukt, aan een knop draait of je jogwheel een slinger geeft. Dat is geen standaard verhaal maar moet bij elke controller gemaakt worden.

Ga ik je toch weer doorverwijzen naar de site van Native Instruments. Zoek daar naar Community, met een beetje handigheid vindt je de sectie over controllers in het Traktor Pro-topic. Ik ga je geen link geven, een beetje zoeken is goed voor je ontwikkeling :D
Voor de duidelijkheid: Traktor speelt geen video of karaoke, kan geen video-effecten spelen en is minder makkelijk in de omgang dan VDJ. Een berg knopjes op je scherm verandert daar niets aan en het probleem met je controller zit in je controller, niet in VDJ. Je hebt hetzelfde probleem met "die ander".
 

Posté Tue 10 Jul 12 @ 1:51 pm
bedankt voor je advies. Ik denk toch dat ik misschien met mijn vdj blijf mixen. Anders probeer ik misschien in de toekomst wel een tractor dj controller te kopen. Doei Doei
 

Posté Wed 11 Jul 12 @ 12:52 pm
En ondertussen is dit, met meer dan 21.500 views, het drukst bekeken topic op het NL-forum.....
 

Posté Wed 11 Jul 12 @ 5:29 pm
Kunnen we nu allemaal een gratis minuut winkelen bij de Aldi?
 

Posté Thu 12 Jul 12 @ 5:49 am
Dat of we sturen ze een factuur voor support.......
 

Posté Thu 12 Jul 12 @ 6:23 am
Ik heb hem een paar dagen geleden bij de aldi gehaalt, het merk nu is 'Wolfgang' nummer is 'PO 50759 of P50759' deze controller is dezelfde dj controller als de 'Omnitronic TMC-3' (de nieuwste). Alleen een iets andere opdruk maar verder precies het zelfde kwa knoppen en in/uitgangen.

Hoe bevalt hij:
Nog geen echte problemen gehad en zeker de moeite om hem te kopen, de controller heeft een professionele look en werkt goed.
Zat erg te twijfelen om hem te kopen door al die vorige problemen maar wilde toch een poging wagen wat me goed bevalt, ik heb zelf wel een beetje zitten mappen voor persoonlijke keuzes, maar dat is bij iedereen verschillend :p.
Het enige min puntje is dat de Booth en Master volume niet werken, ze reageren ook niet op 'Key-Learn' bij 'Mappers', deze heb je ook niet echt nodig dus heb er geen last van maar wil graag weten of het bij andere ook is.
Microfoon heb ik nog niet geprobeerd dus kan ik nog niks over zeggen.
Maar het is voor mij de €119,- waard.

Wat zit er bij:
Nederlandse handleiding!
Een (mooie :p) VDJ cd met serial (wel ff krassen) (VDJ versie 7.0.4 LE, meer info over LE: http://www.virtualdj.com/products/comparison.html).
USB kabel
Adapter
3 jaar garantie!
Briefje (garantiekaart) waarbij je bij je een defecte controller op kan sturen en een herstelde of zelfs nieuwe controller ontvangt (Bewaar je kassabon!).
Doos, piepschuim en plastic verpakkingen

In het begin moest ik wel even uitzoeken hoe hij goed aan ging.
Bij mij zo:
1 USB in PC,
2 Schuifje op USB stand (daarmee gaat de controller aan en power lampje brand en wacht op het USB geluidje),
3 VDJ opstarten (de controller laat verschillende lampjes zien en is klaar met laden als de lampjes niet meer veranderen (duurt niet lang, 2 á 3 sec).

Ik hoop je hiermee wat meer informatie te geven! En ik sta altijd open voor vragen!
 

Posté Fri 20 Jul 12 @ 6:45 pm
Hallo wat houdt Booth en Master volume in? Ik probeer ze te gebruiken maar ik hoor geen verschil in de geluid. Als ik een kleine mengpaneel zou kopen en die aansluit op die controller en de microfoon er ook in doet zal het dan gaan werken?
 

Posté Tue 24 Jul 12 @ 11:34 am
60%