Connexion rapide:  

Forum: Dutch Forum

Sujet Belachelijk aantal bestanden in database

Ce topic est ancien et peut contenir des informations obselètes ou incorrectes.

stevoqxPRO InfinityMember since 2011
Ik zit met een probleem. Daarom dat ik deze topic start. Ik heb gisteren mijn harde schijf opengevouwen met de bedoeling de database in orde te krijgen.
Daarom heb ik de tags te herladen. Het gevolg zie je in de screenshot. Ik zou een systeem willen om alle dubbele vermeldingen te verwijderen zonder echter de mappen stuk te maken en zonder het origineel te verwijderen. Ik heb een 30000 bestanden op schijf staan (schat ik). Hoe kan ik dit oplossen?
 

Posté Thu 03 Jan 19 @ 10:26 am
AdionPRO InfinityCTOMember since 2006
Dit zijn wel verschillende bestanden?
Wat toont de tag editor als volledig file path bij de verschillende items?
 

Posté Fri 04 Jan 19 @ 2:43 pm
stevoqxPRO InfinityMember since 2011
Ga ik eens bekijken.
 

Posté Fri 04 Jan 19 @ 8:28 pm
stevoqxPRO InfinityMember since 2011
Eerste stap. Ik klik op de schijf en klik dan op "Open onderliggende mappen" Ik heb niet gesorteerd bij het openen en het valt me op dat er verschillende tracks staan met een rood kruisje door. Die kan ik soms opzoeken door "zoeken naar ontbrekende bestand" maar vaak is er dan niets te vinden. Bij het openen blijft het browsen even hangen bij een 50000 tal.
Ik keek net na en zag dat elk nummer dat in de lijst staat in verkenner de zelfde locatie aangeeft. Nu ga ik dat eens bekijken bij de VDJ mappen. Daar staan een aantal versies maar niet zoveel als in de eerste zoekopdracht.


Vreemd genoeg was het in verkenner telkens hetzelfde bestand waar naar verwezen werd. Graag zou ik nu de niet aanwezige bestanden of foute shortcuts verwijderen (op een eenvoudige manier) Kan dat? En hou moet dat dan?
 

Posté Fri 04 Jan 19 @ 9:07 pm
djjbPRO InfinityMember since 2004
Hoi,
Je kan makkelijk de tracks met rood kruisje verwijderen door ze uit de zoeklijst te halen. Dit doe je via het wit puntje links van je browser.
(browser options/ database/ verwijder ontbrekende bestanden uit zoeklijst)
 

Posté Sun 03 Feb 19 @ 5:04 am
stevoqxPRO InfinityMember since 2011
Ik heb het net aangeklikt. Ik zal eens bekijken of het lukt. Bedankt voor de tip!
 

Posté Fri 08 Feb 19 @ 9:29 pm
Er is hier een geweldig programma voor in de Microsoft Store , en het heet Duplicates Cleaner . De standaard versie is gratis , en de Prime versie kost iets meer dan 5 euro . Het verwijderd alle dubbele bestanden , en voor die 5 euro zou ik de Prime-versie zeker niet laten liggen !
 

Posté Wed 13 Feb 19 @ 9:49 am
Hoe kan ik het beste in de database controleren of bestanden er nog steeds zijn zonder ze een voor een te moeten aanklikken?
Iemand een idee?
 

Posté Thu 02 May 19 @ 8:06 pm
stevoqxPRO InfinityMember since 2011
THX Ocean Bob
 

Posté Tue 04 Jun 19 @ 9:24 am


(Les anciens sujets et forums sont automatiquement fermés)