Connexion rapide:  

Forum: Dutch Forum

Sujet Hulp met installeren Hercules Dj control - Page: 1

Cette partie de ce topic est ancien et peut contenir des informations obselètes ou incorrectes

Jrd88Home userMember since 2008
Ik heb onlangs een Hercules Dj control gekocht.
Dit werkt uitstekend met de bijgeleverde versie van Virtual DJ, dat is de VirtualDJconsole versie.
Maar ik Heb ook Virtual DJ 5.2. Zou iemand mij kunnen uitleggen hoe je de Dj console van Hercules kunt laten samenwerken met Virtual Dj 5.2?
Ik krijg het namelijk niet voor elkaar om de console hierop aan te sluiten.

Bij voorbaat dank
 

Posté Fri 15 Aug 08 @ 3:39 pm
dj4liveHome userMember since 2008
{tekst weggehaald door Superstom}

Veel mixplezier



 

Posté Sun 17 Aug 08 @ 9:45 am
Voor beide heren geldt: Als je een DJ console hebt, heb je alleen een licentie om VDJ 3.4 te gebruiken. Als je een andere versie gebruikt is dit illegaal en krijg je dus ook geen ondersteuning. Gebruik dus de bijgeleverde versie, of upgrade naar de pro versie door deze aan te schaffen.
Ewout
 

Posté Sun 17 Aug 08 @ 4:08 pm
dj4liveHome userMember since 2008
Ewout,
Mijn oprechte excuses voor dit misverstand!
 

Posté Mon 18 Aug 08 @ 11:58 am
ik heb een vraag ik heb pasgeleden de Hercules DJ Control Mp3 gekocht hij werkt uitstekend alleen het voorluisteren werkt niet
ik heb 2 geluidskaarten 1 stereo geluidskaart en 1 5.1 geluidskaart van SoundBlaster live!
nu heb ik alle combinaties geprobeerd met stekkertjes maar niets lijkt te helpen
ik denk zelf dat het probleem ligt in vdj
kan iemand mij misschien helpen...

en sorry voor als ik hier veerkeerd post ik weet niet waar ik dat anders moet doen.

vriendelijke groet Nick.
 

Posté Thu 28 Aug 08 @ 3:50 am
en ik heb de hercules dj control en niet de rmx versie maar toch zie ik bij mijn licentie een rmx versie afgebeeld
dit snap ik dus ook niet en heb wel mijn licentie ingevuld van mijn cd hoesje

gr
 

Posté Thu 28 Aug 08 @ 3:51 am
ik heb een legale versie ik heb de software gebruikt die bij mijn console zit en ook de serial die bij mijn console zit en toch zie ik een verkeerde afbeelding staan want ik heb een hele andere mixer in mijn bezit.

Nick.
 

Posté Thu 28 Aug 08 @ 8:49 am
Ze zijn nog met de website bezig, dus ik denk dat dit nog een foutje is. Ik zal het even bij het team melden, dat bij jou het verkeerde iccontje staat.
In de Hercules dj versie, kan je maar 1 geluidskaart gebruiken. Gebruik dus de sound blaster live (deze moet je selecteren in het VDJ config menu onder Sound cards, daarnaast dien je het vinkje bij 4.1 aan te zetten en te kiezen voor de optie met de box en de hoofdtelefoon). Dan steek je je boxen in de front uitgang en je hoofdtelefoon in de rear uitgang. Gedurende de tijd dat je voor wilt luisteren dien je de knop voor voorbeluisteren op de dj console ingedrukt te houden. Dit laatse is een beperking van de dj console versie en is niet nodig in de full version van VDJ. In de full version kan je 1 keer drukken en dan blijft de hoofdtelefoon "aan" staan.
Ewout
ps, gebruik ook de zoekfunctie eens, deze uitleg heb ik volgens mij deze week al drie keer ingetikt.
 

Posté Thu 28 Aug 08 @ 11:15 am
jerry25PRO InfinityMember since 2008
Jrd88 wrote :
Ik heb onlangs een Hercules Dj control gekocht.
Dit werkt uitstekend met de bijgeleverde versie van Virtual DJ, dat is de VirtualDJconsole versie.
Maar ik Heb ook Virtual DJ 5.2. Zou iemand mij kunnen uitleggen hoe je de Dj console van Hercules kunt laten samenwerken met Virtual Dj 5.2?
Ik krijg het namelijk niet voor elkaar om de console hierop aan te sluiten.

Bij voorbaat dank


dit probleem heb ik, ook en ik heb toch de pro versie hier aangekocht met visa en via het programma van mijn hercules gelieve te laten weten hoe je de pro versie in gebruik kan nemen met de hercules dj control mp3
die update heeft mij 131 euro gekost en ik zou het erg vinden als dit niet werkt
grtzzzzzz
 

Posté Fri 05 Sep 08 @ 3:20 pm
jerry25PRO InfinityMember since 2008
jerry25 wrote :
Jrd88 wrote :
Ik heb onlangs een Hercules Dj control gekocht.
Dit werkt uitstekend met de bijgeleverde versie van Virtual DJ, dat is de VirtualDJconsole versie.
Maar ik Heb ook Virtual DJ 5.2. Zou iemand mij kunnen uitleggen hoe je de Dj console van Hercules kunt laten samenwerken met Virtual Dj 5.2?
Ik krijg het namelijk niet voor elkaar om de console hierop aan te sluiten.

Bij voorbaat dank


dit probleem heb ik, ook en ik heb toch de pro versie hier aangekocht met visa en via het programma van mijn hercules gelieve te laten weten hoe je de pro versie in gebruik kan nemen met de hercules dj control mp3
die update heeft mij 131 euro gekost en ik zou het erg vinden als dit niet werkt
grtzzzzzz


ps ik heb het al geprobeerd in de remote devic maar hier kan ik enkel activate aanklikken
 

Posté Fri 05 Sep 08 @ 8:43 pm
Ik weet niet precies wat je gedaan hebt. Maar de volgende stappen dien e zeker te doen:
- Eerst de laaste firmware en drivers downloaden van de website van Hercules
- Deze drivers en firmware installeren (daarna pc opnieuw opstarten)
- Dan VDJ installeren en opnieuw opsarten
- Nadat de pc opgestart is, de dj console aansluiten
- In het Hercules DJ configuratie scherm (icoontje staat rechts onderaan bij de klok op je desktop van Windows) controleren en goed zetten
- VDJ starten
- Naar VDJ configuratie menu, naar Remote control -> activate
- Zodra je activate hebt gedaan wordt de knop "Hercules device" actief en kun je aanpassingen doen. Wordt die niet actief kan VDJ je console niet zien. Dit komt vaak door verkeerde drivers of verkeerde instellingen in het HErcules config menu.
Ewout
 

Posté Sun 07 Sep 08 @ 7:22 am
jerry25PRO InfinityMember since 2008
Superstom wrote :
Ik weet niet precies wat je gedaan hebt. Maar de volgende stappen dien e zeker te doen:
- Eerst de laaste firmware en drivers downloaden van de website van Hercules
- Deze drivers en firmware installeren (daarna pc opnieuw opstarten)
- Dan VDJ installeren en opnieuw opsarten
- Nadat de pc opgestart is, de dj console aansluiten
- In het Hercules DJ configuratie scherm (icoontje staat rechts onderaan bij de klok op je desktop van Windows) controleren en goed zetten
- VDJ starten
- Naar VDJ configuratie menu, naar Remote control -> activate
- Zodra je activate hebt gedaan wordt de knop "Hercules device" actief en kun je aanpassingen doen. Wordt die niet actief kan VDJ je console niet zien. Dit komt vaak door verkeerde drivers of verkeerde instellingen in het HErcules config menu.
Ewout


hey ewout bedankt voor je hulp en met de support van deze site is het gelukt om ze te linken
nu kunne we aan de slag en onze eerste stapjes zetten in de dj wereld
thx for de hulp
grtzzzzzzzzzzzz
 

Posté Mon 08 Sep 08 @ 7:16 am
Graag gedaan en veel mix plezier
Ewout
 

Posté Mon 08 Sep 08 @ 11:28 am
Beste mensen,

Na wat zoeken toch bij een juiste topic aangekomen.

Ik kan me herkennen in bovengenoemde problemen. Heb tevens de stappen doornomen van Ewout, echter zonder succes. Ik gebruik de DJ control MP3 nu al een tijdje met VirtualDJ pro 5. Nooit geen problemen ondervonden met uitzondering van een wisseling in geluidskwaliteit. Dit was echter makkelijk op te lossen door het herstarten van VirtualDJ.

Nu heb ik afgelopen zondag mijn versie 5, geupdate naar de nieuwste versie 5.2.1. Voor de rest heb ik niets veranderd aan de instellingen.

Als ik in deze nieuwe versie naar het tab: "remote control" ga, zie ik een rood vierkant om de DJ control mp3. Ofwel, ik mag er denk ik vanuit gaan dat de mixer niet wordt herkend door de versie van VirtualDJ.

Hebben mensen nog meer ideeën om dit op een juiste manier aan te sluiten zodat ik mijn mixer ook op de nieuwste versie van VirtualDJ kan gebruiken?

En een tweede vraag, is het mogelijk om ergens de eerste uitgave van VirtualDJ pro 5 te downloaden? Ik kan dit namelijk niet vinden op de internetpagina.

Alvast bedankt voor antwoorden.

Met vriendelijke groeten, Steven.
 

Posté Mon 15 Sep 08 @ 12:43 pm
Steven,
heb je de laatste versie van de Hercules drivers geinstalleerd. Ik meen gelezen te hebben dat oudere versies moeilijker aan de praat te krijgen zijn. Wat ik ook wel eens gehad heb met mijn controller (Denon 4500) is dat ik deze in de config uit moest zetten, VDJ afsluiten, VDJ weer opstarten en dan in de config de console weer aanzeten. Waarom weet ik iet, maar het leek erop dat de instellingen er niet meer waren.
Daarnaast dien je de console ook steeds op dezelfde usb poort aan te sluiten, anders wordt de console ook niet meer gevonden.

Als je een oudere versie wilt hebben, kan je dat aanvragen via e-service. Je krijgt er dan een extra download link erbij. Voor de zekerheid (mocht ik vdj eens opnieuw moeten installeren op een feest) brand ik iedere versie op een cdtje en stop die in mijn laptop tas. Darbij heb ik ook mijn serie nummer en een cd met alle drivers van mijn controllers en geluidskaarten. Nog nooit nodig gehad, maar beter mee verlegen als onverlegen... Wil je dan toch terug naar een oude versie pak je gewoon een van de oude cds.
Ewout
 

Posté Mon 15 Sep 08 @ 4:37 pm
Superstom,

Ik heb de laatste versies van Hercules geïnstalleerd. En die drivers heb ik middels de Hercules update altijd up to date proberen te houden.

Verder heb ik zojuist geprobeerd wat je vertelt over het uitzetten van de console, VirtualDJ herstarten en het inschakelen van de console, zonder succes. De console is altijd op dezelfde USB poort aangesloten, gezien ik om de hardware een bureau heb gebouwd.

Ik zal zeker proberen VirtualDJ pro 5 te krijgen aangezien daar alles correct werkte. Meestal bewaar ik de laatst werkende versie maar deze keer moet ik mezelf betrappen op het te snel downloaden van de nieuwere versie. Ik heb zowaar geen oudere versie meer. Bedankt in ieder geval voor de tip om VirtualDJ raad te plegen. Hier ga ik zeker gebruik van maken.

Mijn serienummers staan niet eens op een cd. Die soort informatie inclusief setups bewaar ik op een externe harde schijf (niet aangesloten), ergens goed weg gestopt aangezien er voor heel wat centjes aan software opstaat.

Mocht je nog meer ideeën te binnen schieten, graag. Als je het geheel bekijkt, is het een kwestie van de drivers installeren van Hercules, VirtualDJ installeren en via "remote control" de juiste mixer selecteren. Veel meer valt er volgens mij niet te selecteren / installeren. En aangezien de console met een USB kabel wordt verbonden, kan daar ook weinig fout gaan.

Om je nog iets meer informatie te geven. De DJC edition werkt wel met de console. Het gaat hierbij dus enkel om de Pro versie 5.2.1.

Alvast bedankt voor je reacties.

Met vriendelijke groeten, Steven.


 

Posté Mon 15 Sep 08 @ 5:11 pm
Is het toegestaan en mogelijk om van een betrouwbaar iemand binnen virtualDJ de versie pro 5 te ontvangen? Misschien van jou, Ewout?

In dit geval het setup bestand, eventueel gezipt (wegens verzenden), via mail of een verzend programma.

Ik kan de juiste mail niet vinden van VirtualDJ en mijn tickets worden niet bekeken. De tickets staan er trouwens al geruime tijd op.

Ik hoop uiteraard dat VirtualDJ alsnog de tijd vindt om op het ticket te reageren, maar in de tussentijd kan ik weinig doen met de huidige instellingen.


Alvast bedankt voor enige reacties.

Met vriendelijke groeten, Steven.
 

Posté Tue 16 Sep 08 @ 5:40 am
Beste mensen,

Ik heb de oplossing kunnen vinden voor mijn probleem. Na wat onderzoek op google, kwam ik uit op de pagina ts.hercules.com. Daar is een hoop informatie te vinden zoals drivers voor producten van Hercules. Ik dacht de laatste drivers geïnstalleerd te hebben (maar het tegendeel mocht blijken, het waren niet de goede).

Van deze pagina heb ik de instructies gevolgd die precies hetzelfde zijn als de instructies die Ewout heeft gegeven, nu enkel met andere drivers en met succes. Na het installeren van VirtualDJ pro 5.2.1 zie ik mijn console als geactiveerd en kan ik weer mixen.

Misschien dat deze oplossing anderen ook helpt voor wat betreft het installeren van de juiste drivers. Dit geldt overigens ook voor de RMX console van Hercules (althans die heb ik wel zien staan).

In ieder geval, bedankt voor alle moeite, ik ben zeker weer iets wijzer.

Groeten, Steven.
 

Posté Tue 16 Sep 08 @ 11:53 am
Mooi dat het werkt Steven. Ik zal als ik even tijd heb proberen een sticky post te maken met hierin stap voor stap wat je moet doen en welke drivers je ervoor nodig hebt. Want de meeste problemen lijken wel de HErcules versies te zijn. Het nadeel is alleen dat ikzelf niet een Hercules console heb (en er zeker niet een ga kopen).
Een VDJ versie van iemand anders werkt niet. De reden is copy protection (verder kan ik hier geen info over geven). De tip blijft dus: Zet de installatie file op een externe schijf (zoals je reeds doet) en bewaar ook de oude files (zo heb ik zelfs vdj 1.0 nog ;-)) en of brand een cd.
Ewout
 

Posté Tue 16 Sep 08 @ 4:31 pm
Hallo kris hier

Ik heb mezelf een mk2 aangescgahft metd de bijgeleverde VDJ DJC ed.
Bij het insteken van de cd start de setup automatisch..... drivers installeren , vdj installeren ....
allemaal goed maar als ik het progamma wil openen zegt pc "Het progamma werkt niet meer " ??????
HELP !!!!!
 

Posté Sun 12 Oct 08 @ 8:13 am
40%