Connexion rapide:  

Forum: Nordic Forum

Sujet Spara data om låtar m.m. till annan dator?

Ce topic est ancien et peut contenir des informations obselètes ou incorrectes.

frippejPRO InfinityMember since 2009
Hej,

Det är så att jag tänkte ominstallera min laptop, och jag undrar om det finns någon funktion som gör att man kan spara alla data om låtarna man har.. exempelvis BPM, kvalitét osv osv. Kan man göra det?

MvH
 

Posté Thu 02 Dec 10 @ 7:52 am
PuttePRO InfinityMember since 2004
hej det finns en fil på roten på alla diskar du har musik på som heter VirtualDJ Local Database v6.xml . denna innehåller info om BPM . cues . kommentarer ect .. dessa / denna skall du ta backup på + dina mp3 och video filer som du använder och i mappen mina dokument finns det en mapp som heter virtualdj . backuppa även den . detta gäller om du kör på PC Vista och Win 7 .
 

Posté Thu 02 Dec 10 @ 12:46 pm
frippejPRO InfinityMember since 2009
jag tog över den filen du sa, och det funkar inte alls? jag la in den filen i mina dokument och ersatte den men BPM osv är inte kvar..
 

Posté Thu 16 Dec 10 @ 1:52 pm
PuttePRO InfinityMember since 2004
Hej . filen VirtualDJ Local Database v6.xml skall ligga på roten av disken där du har din musik . tex om du har en mapp på d disken som heter D: musik så skall xml filen ligga direkt på D: ej i någon mapp, detta gäller för alla diskar.det blir en xml fil per enhets bokstav. för mig själv tex så har jag musik på d disken och video och karaoke på e disken = 2 xml filer att vara rädd om .. ta regelbundna backups etc ,Om du inte fick det att funka så tror jag att vdj skapade en xml fil på din nya dator med samma namn.Leta rätt på den och byt ut den med din gamla där dina BPM´s kommetarer finns lagrade så kommer det nog att funka + Kom även ihåg att flyttat över musiken till din nya dator
 

Posté Thu 16 Dec 10 @ 9:41 pm


(Les anciens sujets et forums sont automatiquement fermés)