Connexion rapide:  

Forum: Dutch Forum

Sujet VDJ met BCD-3000 werkt niet

Ce topic est ancien et peut contenir des informations obselètes ou incorrectes.

Hallo,

Mijn eerste post op deze forum en het ziet er gelikt uit moet ik zeggen.

Sowieso heb ik geen ervaring met digitaal, midi en pc mixen, want vroeger (toen ik nog klein was) draaide ik alleen vinyl. Nu ik jaren ouder ben geworden besloot ik toch maar weer eens mijn hobby uit te gaan voeren én ik ben een beetje aan het testen welke programma lekker werkt.

Ik heb sinds enkele dagen een BCD-3000 gekocht en zoals jullie misschien wel weten zit daar Traktor LE standaard bij. Ik heb het heel makkelijk werkend gekregen, maar ik ben tóch niet tevreden over de werking en opties van Traktor.

Nu heb ik dus de demo versie van VDJ gedownload, maar ik krijg het niet aan de praat met de BCD-3000.
Via google lees ik enkele opmerkingen, maar daar wordt ik niet wijzer van. Helaas ben ik niet zo technisch om allerlei instellingen binnenin de pc te verrichten om het dan misschien wél werkend te krijgen. Dus wat moet ik doen om VDJ samen met de BCD-3000 te laten werken?

Ik heb de 4.2 gedownload, maar nu lees ik ook dat de 5.0 beschikbaar is. Ondersteund deze wél de BCD-3000?

Kan het gewoon zo simpel zijn dat VDJ de instellingen van de BCD-3000 herkend én werkend krijgt?
Nu ga ik niet Traktor promoten, maar met Traktor was het een kwestie van aansluiten en klaar.

Wie kan me helpen?
 

Posté Tue 21 Aug 07 @ 12:50 pm
De demo van versie 5 is nog niet uit, deze zal binnenkort beschikbaar komen. Download even de laatste demo (versie 4.3). In het config menu, staat onder remote control een vinkje bcd2000. Als je deze aan zet zou ook de bcd3000 moeten werken. Omdat het een midi console is kan je iedere button zelf aanpassen, door de bijbehorende xml aan te passen, of in het config menu voor midi te kiezen (ipv bcd2000).
Het lijkt mij logisch dat een versie die bij de console zit op de juiste manier gemapped is. VDJ heeft betere support voor oa de Numark controllers en de xp10 controller. Voor pro users is er een mapper applicatie te downloaden, waarmee je de bcd 2000 / 3000 makkelijker kan mappen op je eigen behoefte.
Ewout
 

Posté Tue 21 Aug 07 @ 6:17 pm
Hallo Ewout,

Hier was ik al een beetje bang voor, want aangezien ik niet zo handig ben met die bestandjes aanpassingen,.. ben ik bang dat dat in het water zal vallen. Begrijp ik het dan goed dat ik dan "midi' in het config moet selecteren, zodat alles wél kant&klaar is?
Jammer, want ik dacht echt dat elk befaamde softwarefabrikant (en dat is VDJ volgens mij wel) met een veel genoemde console overweg kan gaan. Als ik jou dan hoor, heeft ieder software merk zijn eigen console merk,... tsja en dat hadden ze mij in de winkel niet verteld.

Pro user,.. ben ik dat wanneer ik tig topics heb gestart o.i.d. ,.. want dan kan ik wel via deze forum aan de "mapper" komen?

Bedankt voor je reactie!

Groet,
Dave

 

Posté Wed 22 Aug 07 @ 12:09 am
Wilde net de 4.3 downloaden zoals je zei,.. maar die staat er niet!
Het is 5.0 of de 4.2r1
 

Posté Wed 22 Aug 07 @ 12:12 am
Ook met het aanvinken van de keuzemogelijkheid "bcd2000" in het config, werkt het niet. De BCD3000 doet helemaal niets.

Is er ergens een handleiding dat stap voor stap uitlegt hoe én welke instellingen ik moet kiezen voor de bcd3000???

Groet,
Dave
 

Posté Thu 23 Aug 07 @ 10:32 am
Even de antwoorden op je vragen:
- Ik weet niet of er een handleiding is, ik zal dit even navragen en even zoeken
- Je wordt pro user als je de volledige versie van vdj aanschaft
- Het klopt dat iedere software zijn "eigen" controllers heeft, dit zijn vaak samenwerkings verbanden met het software bedrijf en de bouwer van de console.
- Vreemd dat de bcd3000 niet werkt met het 2000 vinkje aan. Ik zal even kijken of hier meer info over bekend is.
- De demo versie is net geupgrade van 4.3 naar 5. Ik raad dan ook aan om 5 te dowloaden en te gebruiken.
Ewout
 

Posté Thu 23 Aug 07 @ 9:19 pm
Hallo Ewoud,

Inmiddels alweer weken verder en nog steeds geen werkende VDJ.
Ik ben nu al weken met Traktor bezig, maar ik wil het graag met VDJ uitproberen hoe dat werkt etc. Om volgens de regels dan eerst VDJ aan te schaffen om alleen maar de .xml bestand te verkrijgen, kan toch niet de bedoeling zijn. Het gaat mij puur om het testen hoe VDJ werkt.

Ik heb veel geprobeerd maar het lukt gewoon niet. Ook heb ik deze site: http://www.virtualdj.com/blog/juliocqb/ bezocht en daar precies gedaan wat er beschreven staat. Ik heb dan niet de 5.0 maar de 4x uitgevoerd (2e beschrijving), omdat die volgens mij op deze site een standaard .xml bestandje heeft. Ik wil dus gewoon alle knoppen gebruiken die op de BCD3000 aanwezig zijn en daarvoor ook bedoeld zijn. Geen poespas van gebruikers die hun eigen indeling geven aan een .xml bestand.
Maar helaas lukt het hier ook niet omdat ik via "Effects" > "External Devices" > "Activate Midi" deze melding krijg: "There are no MIDI input devices selected".

Vraag:
Is het tevens de bedoeling om bij "Keyboard Shortkeys" ook een .xml bestand te laden? Want hier staat momenteel n.l. niets in. Ook als er wel een standaard "shortkey.xml" bestand actief is, doet het niets.

Bedankt!
 

Posté Fri 07 Sep 07 @ 1:05 am
DodgeCaliber wrote :

Inmiddels alweer weken verder en nog steeds geen werkende VDJ.


wel vreemd want de demo werkt maar 20 dagen...

Er is een kans dat deze controller in een volgende versie van vdj native ondersteuning krijgt.
Ewout

 

Posté Sat 08 Sep 07 @ 5:10 pm
Hoezo vreemd?
Je wil niet weten hoe vaak ik VDJ opnieuw heb gëinstalleerd en ik kom er gewoon niet uit.

Maar Ewoud, behoor jij bij VDJ? Zoja, waarom wordt er zo moeilijk over gedaan om de juiste midi mapper .XML bestanden aan niet Pro-users te verschaffen? Het is toch alleen maar goed om als bedrijf zijnde je welwillendheid te laten zien aan potentiële klanten?
Ik kan er met m`n pet niet bij dat je eerst het programma moet kopen alvorens je het kan testen.

Groet,
Dave
 

Posté Sat 08 Sep 07 @ 5:26 pm
Volgens mij helpt het niet als je na die 20 dagen vdj opnieuw installeert. Ik zal dit eens bij het team navragen hoe dit zit. Ik hoop niet dat je een crack gebruikt, want dat kan leiden tot een site ban.

Ik ben niet van VDJ, ik ben gewoon een VDJ gebruiker, die anderen probeert op weg te helpen.

De demo versie van vdj is werkt volledig. Als je een console zou hebben die native support had, zou je dit ook gewoon kunnen testen. Om de bcd 3000 te kunnen testen, kan je de midi learn functie gebruiken (deze zit ook in de demo). Daarnaast hebben andere gebruikers plugins (mappers) gebouwd om bepaalde controllers makkelijker te mappen, zodat je niet de midi learn functie hoeft te gebruiken, of in geval van native ondersteuning, meer instellingen te kunnen doen. Deze mappers zijn voorbehouden aan gebruikers die vdj hebben aangeschaft. Conclusie: Je kunt alle functionaliteit testen met de demo, het wordt alleen makkelijker als je de full version hebt en dus de mappers kan gebruiken.
Als deze console native ondersteuning krijgt, is het slechts 1 vinkje aan zetten in het config menu en het werkt.
Ewout
 

Posté Sat 08 Sep 07 @ 5:38 pm
Hallo Ewoud,

Ik neem aan dat "een crack" een VDJ programma is dat gekraakt is ofzo?
Als ik zo handig en slim zou zijn om iets te kraken dan hoef ik toch niet hier te zijn om hulp te vragen en ik mag toch aannemen dat software tegenwoordig goed beveiligd is?

Sorry, maar ik heb toch écht de demo versie geprobeerd dat écht niet zo simpel in gebruik is om het aan de BCD3000 te koppelen. Inderdaad in configuratie de "bcd2000" aanvinken, maar het werkt simpelweg niet. Dat de demo versie nog werkt (tussen haakjes), komt misschien omdat het simpelweg nog nooit gewerkt heeft. En in de eerste dagen dat ik de BCD3000 had gekocht, VDJ een aantal keren opnieuw gëinstalleerd heb. Daarna heb ik de hoop opgegeven en van m`n pc gedelete.

Doe geen moeite meer. Ik heb inmiddels een ander programma (ja een Demo) gevonden die het wel zonder problemen doet.
In eerste instantie gaat het mij alleen om uit te proberen. Daarna, mocht het bevallen, koop ik de software gewoon in de winkel. Met het testen van VDJ wacht ik tot er een gepaste oplossing voor is dat wel (voor mij persoonlijk) simpel werkt. Want zoals je wel gemerkt heb, ben ik niet bepaald een techneut. Bij mij het liefst in een keer laten werken en anders laat maar zitten.
Ik neem het jou niet kwalijk, maar wel de verkoper die mij vertelde dat alle programma`s compatible zijn met de BCD3000 en dat het heel simpel zou zijn om het te laten werken met alle programma`s.

Bedankt voor je reacties!

Groet,
Dave


 

Posté Sun 09 Sep 07 @ 2:24 am
Dave,
helaas zijn 8 van de 10 gebruikers hier op het (Nederlandstalige) forum, mensen met een niet geheel legale versie. Zie ook bijvoorbeeld deze thread.
Ik ben blij dat jij de demo hebt geprobeerd. Ik stuur je wel even een mailtje als VDJ native ondersteuning voor de BCD3000 heeft.

Het klopt dat het nu niet voldoende is om een vinkje aan te zetten om de bcd3000 goed te laten werken. Dit komt pas in een volgende versie, zoals ik reeds aangaf, dan komt er waarschijnlijk een additionele box voor de bcd3000. Het kost eenmaal tijd om de comaptibilliteit voor een controller in te bouwen.
Ewout
 

Posté Sun 09 Sep 07 @ 1:26 pm
Iemen00Home userMember since 2007
Jo

Bestaat er een handleiding van Virtual DJ 5, want ik heb soms nog wat problemen met sommige functies van het programma.

Grtjs Iemen00
 

Posté Wed 19 Sep 07 @ 3:47 pm
kijk even hier voor de handleiding (op dit moment alleen nog in het Engels)
Ewout
 

Posté Wed 19 Sep 07 @ 5:14 pm


(Les anciens sujets et forums sont automatiquement fermés)